La coalició lamenta que el Consell no es comprometa amb una data concreta per ingressar els més de 50.000 euros pendents amb l’associació

El portaveu de Compromís per Alacant, Tomàs Mestre, ha exigit hui que “la Generalitat pague d’una vegada el deute que manté amb Alicante Acoge, doncs per culpa d’este impagament l’associació manté paralitzada una activitat que porta desenvolupant des de fa 21 anys i que garanteix l’assistència de desenes de persones immigrants en risc d’exclusió social”.

Mestre ha realitzat estes declaracions després que la Conselleria de Justícia i Benestar Social haja contestat a la pregunta formulada pel grup parlamentari Compromís sobre la situació d’esta entitat.

El portaveu ha apuntat que “el Govern d’Alberto Fabra no pot relegar estes associacions a un plànol secundari” i ha afegit que “des de Compromís entenem que la seua viabilitat ha d’estar garantida i que el pagament a estes entitats que treballen en l’àmbit de la solidaritat ha de ser prioritari”.

Per la seua banda, el coordinador de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido, ha lamentat que “la Generalitat haja portat a la ruïna estes entitats amb un reconegut paper social, mentre una trama presumptament corrupta s’emportava els diners públics destinats a cooperació”.

Bellido ha assenyalat també que “com a mínim, estes entitats mereixen comptar amb un calendari de pagaments i que la Generalitat complisca amb allò a que es va comprometre, doncs les associacions han complert la seua part” i ha conclòs que “esta situació és conseqüència del malbaratament que ha fet el PP dels recursos públics, però també per les polítiques del PP a totes les administracions on governa i que vulneren sistemàticament l’Estat del Benestar, un extrem que no podem permetre de cap manera”.