La Garantia Juvenil és el tema de la pròxima Tertúlia d’Estiu de Compromís per Alacant, amb la que el col·lectiu comarcal de joves pretén informar a la ciutadania d’esta proposta que busca assegurar la igualtat d’oportunitats per a la joventut al mercat laboral.

La xerrada, que tindrà lloc el pròxim dijous a les 20 hores al Clan Cabaret d’Alacant, correrà a càrrec d’Antonio Ortiz, diplomat en Treball Social i consultor per a administracions públiques en el disseny, implementació i avaluació de promoció de participació juvenil, inclusió social, formació i integració laboral.

L’acte consistirà en una explicació d’esta proposta aprovada pel Consell d’Ocupació i Assumptes Socials de la Unió Europea que té com a objectiu que els joves de fins 25 anys reben una bona oferta de treball, educació continua, formació d’aprenent o període de pràctiques en un període de fins quatre mesos després d’acabar la seua formació formal o quedar aturats.

En este sentit, des de Joves amb Compromís de l’Alacantí es vol destacar la importància de que la Garantia Juvenil no quede únicament en una promesa i que els Ajuntaments, que són els encarregats en últim terme de portar a terme el pla, els realitzen el més prompte possible per tal de frenar l’emigració massiva de joves en busca de feina.

Des del col·lectiu comarcal consideren urgent un canvi de polítiques respecte a les promogudes fins ara pels dos partits majoritaris, que han provocat un increment de l’atur juvenil fins límits insuportables, una gran precarització i han permès un vertader èxode de joves i fuga de cervells.

La xerrada pot ser seguida en directe a través de la pàgina web alacant.compromis.net i s’utilitzarà el hashtag #SenseGarantiaDeFutur.