La diputada de Compromís Mireia Mollà ha afirmat hui que “tornem a reclamar la posada en marxa d’una auditoria i registre públic de tots els contractes que realitza l’Ajuntament d’Alacant, ja que és una mesura que permetria a la ciutadania tenir accés a la gestió dels diners públics que realitza este equip de govern atès el descontrol al que han sotmès les arques municipals”.

Mollà ha apuntat que “són ja múltiples els informes de la Sindicatura de Comptes en els que s’alerta d’irregularitats en els expedients de contractació i de la manca de control intern en la despesa pública que realitza l’equip de Sonia Castedo i, per tant, entenem que s’han de prendre mesures amb caràcter urgent”.

“L’opacitat de la gestió és precisament la que ens ha portat a que els comptes municipals es troben en un estat crític i, en este sentit, la primera mesura que hem de posar per canviar el rumb de l’Ajuntament és auditar i fer públiques cadascuna de les contractacions i fer-ho amb detall”, ha subratllat.

La diputada de Compromís ha indicat que “tornarem a fer esta proposta al Govern valencià per tal que siga la Sindicatura de Comptes qui realitze esta fiscalització dels comptes públics i done llum a una gestió que ha estat del tot opaca”.

Així mateix, el secretari de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido, ha assegurat que “efectivament ja venim molt de temps denunciant que la situació de paràlisi de la ciutat i fallida de les arques municipals no respon únicament als múltiples casos de corrupció que afecten a l’equip de govern, sinó també a la nefasta gestió econòmica que han portat a terme i que fa necessàries la dimissió tant del regidor d’Hisenda, Juan Seva, com de l’alcaldessa, Sonia Castedo”.