Hui Compromís per Alacant, de la mà del seu vicesecretari local, Manuel Alcaraz, ha valorat de forma molt positiva el procés de Primàries que acaba de concloure a Compromís, en l’àmbit local i autonòmic. A més, s’han presentat els membres de la candidatura triades en el procés de primàries, centrant hui la presentació en la persona de Natxo Bellido, candidat a l’Alcaldia d’Alacant, i María José Espuch, Sonia Tirado i Antoni Arques que ocuparan els llocs 2,3 i 4 de la llista, respectivament.

En esta roda de premsa Alcaraz ha manifestat que, “a diferència d’altres partits de l’oposició que segueixen estant instal·lats en les seues guerres internes, o en processos inacabables per a decidir de quina manera se van a presentar a les eleccions, Compromís està ja a punt per a iniciar la campanya, presentar les seues propostes de govern i visibilitzar els seus candidats i candidates”.

Alcaraz ha afegit que, “a més mostrem la nostra voluntat de dialogar, cooperar, convergir amb la resta de forces d’esquerra el dia després de les eleccions per a construir majories del canvi sobre la base d’un programa de ciutat com el que ha posat damunt la taula Compromís”.

Per la seua part, Natxo Bellido, candidat a l’Alcaldia, s’ha mostrat molt satisfet i content de les primàries celebrades, i de les persones com Maria José Espuch, Sonia Tirado i Toni Arques, que l’acompanyaran en els primers llocs de la candidatura. Bellido, ha declarat este matí, “a més de presentar als companys i companyes, hem presentat hui cinc Compromisos de govern que ens oferim a debatre, raonar i compartir amb la societat civil, la ciutadania i aquells partits polítics de l’oposició que compartisquen els valors”.

1-. Auditoria del deute municipal. Creació d’una Comissió d’Investigació per la gestió de la crisi i la corrupció.

2-. Retirada PGOU: Iniciar els treballs d’un nou PGOU que equilibre la ciutat per a lluitar contra la dualitat urbana, apostant pel decreixement, posar fronteres naturals a la ciutat i impulsant polítiques potents de rehabilitació integral de la ciutat consolidada.

3-. Posada en marxa de Plans de Xoc contra la Desocupació i l’exclusió social, tot incentivant la creació d’un pla de rehabilitació d’edificis amb la cooperació de les administracions central, autonòmic i local.

4-. Retirada de l’ATE d’IKEA e inici d’una negociació transparent amb la multinacional per a valorar la seua instal·lació a la ciutat. Diversificació d’usos de la zona de Les Llacunes de Rabassa, posant en valor el seu valor ambiental.

5-. Elaboració d’una Carta de Drets, Obligacions i Participació Ciutadana