Compromís per Alacant ha traslladat el seu suport a la protesta duta a terme aquest dimecres per la Plataforma Renfe per a reclamar l’obertura del trànsit de vehicles i vianants de l’antic pas a nivell d’Ausó Monzó.

“Entenem perfectament l’empipament dels veïns de Sant Blas, de Princesa Mercedes, de la Florida, de Ciutat Assís, davant una realitat que és que encara estan separats els barris de la nostra ciutat a pesar que les vies fa temps que no passen per ací trens”, ha apuntat sobre aquest tema el candidat de Compromís a l’Alcaldia d’Alacant, Natxo Bellido.

El candidat ha lamentat que les successives promeses que ha fet ADIF “sempre es veuen incomplides”, i ha recordat que Compromís, a través del seu diputat en el Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, “ha realitzat innombrables preguntes exigint terminis reals per a saber quan va a estar obert aquest pas”.

“Per açò, exigim la inversió necessària per a aquesta ciutat: no poden seguir mentint-nos i allargant-nos les solucions, que si hi ha problemes tècnics, que se solucionen i que ens donen un termini realista i segur de quan va a poder estar obert aquest pas d’Ausó Monzó”, ha conclòs.

El pas a nivell d’Ausó Monzó va ser desmantellat fa quatre anys, la qual cosa va suposar el tall del pas de vehicles, mentre que els veïns i veïnes es veien obligades a creuar a peu fins que, al desembre de 2014 va entrar en funcionament una passarel•la provisional per a vianants.

Membres de la candidatura municipal de Compromís per Alacant han participat aquest migdia en la protesta convocada per la citada Plataforma en nom de les AAVV i Associacions de Comerciants dels barris de Ciutat d’Assís, La Florida, Francisco Albert-Princesa Mercedes, Alipark, Sant Blas i PAU-1, així com altres 12 AAVV d’Alacant.

(En la imatge, visita realitzada per una representació de Compromís al pas d’Ausó Monzó l’any passat).