El candidat de Compromís a l’Alcaldia d’Alacant, Natxo Bellido, ha apostat aquest dimarts per “una ciutat també pensada per a les persones majors, que en aquests moments poden ser molt útils en labors de voluntariat”.

“Cal comptar amb ells en el canvi de ciutat, cal oferir-los formació, perquè estan demanant-nos formació contínua i estan demanant activitats en les quals ells puguen encara aprendre i desenvolupar totes les seues capacitats”, ha assenyalat.

Per açò, el programa electoral de Compromís ‘100 Propostes per al Canvi’ proposa accions dirigides a millorar la seua qualitat de vida tals com l’engegada d’un projecte d’atenció prioritària i acompanyament a persones majors amb dificultats de mobilitat i autonomia personal, que s’encarregarà de coordinar i recolzar actuacions d’entitats socials del tercer sector.

En aquesta línia, Compromís també planteja la creació d’un Servei de préstecs de llibres i materials audiovisuals a domicili per a persones depenents, dificultats de mobilitat, majors o malaltes. “Per a açò existiria un catàleg informatitzat i les sol•licituds podrien realitzar-se per internet o telèfon”, ha precisat el candidat.

Així mateix, per a Compromís cal dur a terme la promoció i orientació de clubs de passeig per a persones majors, amb monitors que establisquen diverses rutes temàtiques i afavorisquen criteris de vida saludable, tot açò en coordinació amb centres de majors i associacions que ho sol•liciten.

Per a posar en valor el paper de les persones majors en el projecte de ciutat, Natxo Bellido ha defensat també la importància d’organitzar un sistema de Voluntariat de Majors, que els permeta aportar la seua experiència i coneixement de la ciutat en visites guiades per a xiquets i joves i xarrades en centres educatius.

El programa electoral de Compromís a més proposa la creació, en col•laboració amb la Universitat d’Alacant (UA) i entitats empresarials, de Programes d’Envelliment Actiu i Mentoring, la finalitat del qual és l’aportació d’experiència a diferents col•lectius, entre ells el d’emprenedors i el d’associacions.