La Regidoria d’Igualtat, que dirigeix la nostra companya María José Espuch, ha desenvolupat al llarg del mes de març un potent programa d’activitats amb motiu de la commemoració, el 8 de març, del Dia Internacional de les Dones. Bona part d’aquestes accions han sigut impulsades directament des d’aquest àrea, i unes altres s’han realitzat en col·laboració amb les Regidories d’Ocupació, que presideix Sonia Tirado, d’Educació , de Cultura i d’Esports i amb altres entitats com Escola Valenciana i Cocemfe.
Així, el mateix dia 8, en el Saló Blau on la Corporació celebra les seues dates importants, es va dur a terme un emotiu acte institucional organitzat per Igualtat denominat ‘Drets, apoderament i lideratge. 25 dones com a nombre i d’altres nombres de dones’.

En aquest acte, María José Espuch ja va avançar les línies del projecte pioner de la Regidoria d’Igualtat ‘Mediamemoria: vesprada per a recordar’, que ofereix una docuserie de peces audiovisuals de curta durada per a contribuir al posicionament i visibilización de les dones en la construcció de la nostra ciutat i del que som com a ciutadania.

Aquest projecte cerca ampliar l’univers i imaginari de referents, a través de converses amb dones d’Alacant que ens relataran, amb veu pròpia, experiències, aportacions i aprenentatges.

Els xiquets i xiquetes de les Escoles Infantils Municipals ‘Els Xiquets’ i ‘7 Enanitos’ van participar en activitats creatives i lúdiques entorn de la igualtat de gènere, i la xarxa de biblioteques municipals va acollir un programa de xarrades entorn del tema de ‘Les dones en la publicitat i en els mitjans de comunicació”.

També des de l’àmbit educatiu, Igualtat i Educació van col·laborar aquest mes de març en la posada en marxa d’un Concurs literari i un altre de concurs de dibuix i pintura amb el lema ‘Jo de major vull ser…’ per a l’alumnat d’Infantil, Primària i Secundària.

La Regidoria d’Ocupació i Desenvolupament Local, amb l’edil Sonia Tirado al capdavant, ha realitzat una especial aposta per donar visibilitat a les dones, amb l’organització del cicle ‘Dones i Economia: Emprenedoria, empresa, salut i treball’, en col·laboració amb la Regidoria d’Igualtat, l’IVACE, la Universitat d’Alacant, l’Institut d’Estudis de Gènere, l’Associació de Dones professionals i directives d’Alacant i el CEEI d’Elx.

Aquest cicle ha inclòs 5 activitats organitzades entorn de ponències de reconegudes expertes i taules de debat, totes elles dirigides fomentar el debat i la reflexió sobre el paper de la dona en els àmbits social, laboral i empresarial i la relació de les dones respecte a l’economia en diferents vessants, com és l’emprenedoria, l’empresa, la salut laboral i el món del treball.
El programa ha inclòs ponències sobre ‘Emprenedores: Crear valor i valors’, a càrrec de Maravillas Rojo, sobre ‘Empresa i Dona: situació actual i oportunitats per a les dones emprenedores’, amb Pilar Alcázar, la ‘Dona, Treball i Salut’ impartit per Inma Cortès, la Conferencia-taula redona: ‘Autoocupació, ocupació i comprat treball’, amb Carmen Viqueira , Consuelo Navarro, Yaissel Sánchez, i Isabel Iglesias, i finalment una sessió de Cinefórum ‘Dona i Emprenedoria’.

En l’àmbit de l’Esport, Igualtat va fer d’Alacant la capital del ciclisme femení el dia 10 de març, en què la ciutat va acollir la tercera etapa de la Setmana Ciclista Valenciana, una carrera internacional que ens va permetre reivindicar el ciclisme d’elit com a professió sense obstacles ni barreres per a les dones.

Aquest extens programa d’activitats també va comptar amb la col·laboració d’entitats com Escola Valenciana, en la projecció de la pel·lícula ‘Sufragistes’ dirigida a centres educatius de la ciutat, i la campanya en xarxes socials #mujerescondiscapacidad – #mujeresquequierenser, duta a terme amb la Federació d’Associacions de persones amb Discapacitat Física i/un d’Orgànica de la Província d’Alacant (Cocemfe).