Alacant, dimarts 19 de desembre de 2017.- El Grup Municipal de Compromís insta a l’equip de Govern i a la Regidoria d’Urbanisme que procedeix a continuar amb els treballs d’elaboració del Pla General Estructural, en les mateixes condicions en les quals s’estaven realitzant fins ara durant el present mandat.

El portaveu del Grup Municipal Natxo Bellido s’ha referit d’aquesta manera a les informacions aparegudes en premsa en els últims dies, en les quals s’avança la intenció del PSOE de traspassar el personal de l’oficina del Pla General Estructural a altres serveis municipals.

“No podem entendre que ara es vulga deixar morir un projecte que la ciutat porta 30 anys esperant, com és l’actualització de la planificació urbana de la ciutat”, ha subratllat Bellido.

En aquest sentit, cal recordar que un dels principals eixos del canvi era precisament el portar avant el projecte de transformació urbana de la ciutat d’Alacant, i en aquest camp, el Pla General d’Ordenació Urbana i el Pla Ciutat “són els instruments adequats per a projectar, dissenyar i imaginar l’Alacant del futur”.

“Per açò, des de Compromís exigim la convocatòria de la Comissió d’Urbanisme en la qual es creu un grup de treball dedicat al Pla General Estructural”, ha avançat Bellido.

D’altra banda, el portaveu del Grup Municipal de Compromís ha assenyalat que “si bé considerem necessari realitzar un pla de xoc per a agilitar la concessió de llicències d’obra major, i per a acabar amb el retard que arrossega, açò no pot implicar tirar per la broda els treballs dels tècnics municipals realitzats durant el present mandat, per a avançar en l’aprovació futura d’un Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU)”.

A més, ha incidit en l’aposta que la Generalitat Valenciana realitza per la planificació del territori, amb projectes com el Pativel o el Pla d’Acció Territorial de les Àrees Metropolitanes d’Alacant i Elx.

“No tindria cap sentit retirar a la ciutat d’Alacant dels projectes de planificació, a més de ser un greu incompliment del Pacte de Govern que també va signar el PSOE al maig de 2015”, ha apuntat sobre aquest tema.