Alacant, dimecres 14 febrer de 2018.- Els tres edils del Grup Municipal de Compromís, Natxo Bellido, María José Espuch i Sonia Tirado han mostrat hui la seua satisfacció per l’aprovació aquesta vesprada –amb els vots majoritaris de Compromís, PSOE, Podemos, Ciudadanos i ERC–, de la Proposició No de Llei (PNL) elevada al Congrés dels Diputats, pel diputat de Compromís, Ignasi Candela, per a demanar la cancel·lació de les operacions de préstec formalitzades en 2012 per l’equip de govern del PP en l’Ajuntament d’Alacant, sobre la base de l’anomenat Pla d’Ajust, per a afrontar el pagament de les factures de proveïdors acumulades en els calaixos.

El portaveu del Grup Municipal de Compromís Natxo Bellido ha valorat molt positivament el respatler parlamentari, que suposa “un pas més per a retornar al Consistori la seua autonomia i sobirania institucional enfront del Ministeri d’Hisenda, que des que va imposar el citat Pla d’Ajust supervisa els comptes municipals i restringeix les possibilitats d’inversió i de contractació de personal fins al 2022.

“Després de més d’un any de campanya informativa per a instar a les diferents administracions implicades al fet que treballen per a fer realitat la cancel·lació del Pla d’Ajust, des de Compromís hui celebrem el suport que ha rebut una proposta tan beneficiosa per a la ciutat d’Alacant, i que tots els grups parlamentaris haurien d’haver recolzat”, ha indicat.

Bellido ha lamentat que els diputats del PP, amb el seu vot en contra, “hui han demostrat, una vegada més, que el seu partit no defensa els interessos de la ciutat d’Alacant, i que ens considera a les alacantins i alacantines com a ciutadans de segona”.

En aquest sentit, ha destacat el greuge comparatiu que suposa per a Alacant que el PP s’haja mostrat hui en contra de retirar el Pla d’Ajust a Alacant amb el simple compliment d’unes condicions de les quals en 2014 es van beneficiar els Ajuntaments de Madrid, Marbella i A Coruña, tots ells municipis governats pel PP.

D’igual manera, Bellido ha instat al govern de Mariano Rajoy a atendre aquesta proposta que contempla la introducció, a l’empara de l’article 193 del Reglament del Congrés dels Diputats, d’una clàusula per a la cancel·lació de les operacions de préstec formalitzades per les entitats locals amb el Fondo per al Finançament dels Pagaments a Proveïdors.
Així mateix, ha constret a l’Ajuntament d’Alacant a preparar els tràmits necessaris per a fer efectiva aquesta mesura, tal com va acordar el ple municipal, i a posar-se d’acord amb el Govern Central per a veure els terminis i els requisits necessaris per a activar la proposta de Compromís.