Alacant, dissabte 10 de març de 2018.- Compromís Per Alacant fa un balanç molt satisfatorio de la primera sessió de les Jornades de Ciutat #ProjectAlacant, celebrada aquest matí, amb la participació de destacats experts i agents socials, polítics econòmics i culturals d’Alacant, així com de la societat civil, els qui han coincidit en la necessitat que les persones estiguen en el centre de totes les polítiques, especialment a l’hora de planificar l’ordenació del territori i de definir el millor model econòmic per a Alacant.

La jornada ha arrancat a les 10:00 hores, amb la intervenció del secretari local i portaveu del Grup Municipal de Compromís, Natxo Bellido, qui ha posat en valor la celebració d’un fòrum de debat que serveix com a punt de trobada, d’intercanvi d’impressions, de posada en comú i d’anàlisi sobre l’estat de la ciutat, les seues necessitats, reptes i desafiaments.

Segons ha detallat Bellido en la seua intervenció, aquestes jornades pretenen ser un punt de trobada per a l’escolta activa de representants de diferents àmbits, sobre el debat de temes fonamentals de la ciutat, sobre els reptes i sobre les possibles solucions, “per a caminar en la millora de la qualitat de vida de la ciutadania i per a tenir un horitzó d’esperança”.

A més, –ha afegit– aquest fòrum està organitzat amb la mirada posada en l’elaboració del programa de govern per al 2019, i per açò, Compromís prendrà bona nota de la visió compartida que s’ha posat hui sobre la taula.

La primera de les taules redones titulada ‘Ordenar la ciutat, posar en valor el territori’, ha estat moderada per l’exvicerrectora de la Universitat d’Alacant Mª José Frau, i ha comptat amb la participació del director General d’Urbanisme, Lluís Ferrando, de la diputada i portaveu adjunta del Grup Parlamentari de Compromís en les Corts Valencianes i edil en l’Ajuntament d’Elx, Mireia Mollá, el coordinador de la Seu Ciutat Universitària, Jorge Olcina, i l’arquitecta i artista tecnofeminista, Verónica McClain.

Cadascun dels participants en aquest debat han aportat la seua particular visió sobre la importància de l’ordenació del territori en la millora de la vida de les persones, i de forma generalitzada han apuntat a la necessitat que els processos d’ordenació es realitzen de la mà de la ciutadania, i tinguen a les persones en el centre dels seus planejaments.

A continuació, en la segona taula redona, centrada en el camp de la ‘Innovació i el model econòmic’, que ha sigut moderada per la regidora de Compromís en l’Ajuntament d’Alacant, Sonia Tirado, ha comptat amb les intervencions del sotsdirector General GTT, Francisco Candela, del director Hotel ABBA Centrum, Julián Llorca, de l’exrector de la Universitat d’Alacant UA i expert en Economia Digital, Andrés Pedreño, la directora General IVACE, Julia Company, i de la coordinadora Fundació Nova Feina, Maika Núñez.

En aquest camp, s’ha posat de manifest també la importància de potenciar “una economia de rostre humà”, i de projectar el desenvolupament econòmic d’Alacant sobre la base dels valors d’innovació, coneixement i sostenilidad mediambiental, productiva i social.