Alacant, dissabte 2 de juny de 2018

El Grup Municipal de Compromís reclama a l’equip de Govern del PP que intensifique els controls sobre la UTE Limpal, concessionària del Servei de Neteja de Centres Escolars i Dependències Municipals de l’Ajuntament d’Alacant, perquè queden garantits els drets i condicions laborals en els quals la plantilla realitza el seu treball.

La regidora de Compromís, Sonia Tirado, ha destacat que, després de l’arribada d’un nou plec de condicions i d’una nova empresa concessionària el passat mes de febrer, la plantilla de treballadors –que ascendeix a prop de 420 empleats– confiava que els seus drets i condiciones labors quedarien garantits enfront de les deficiències que venia  arrossegant, però “la realitat és que ara com ara, aquest col·lectiu que en la seua majoria compta amb més de 26 anys d’antiguitat en les diferents contractades de col·legis i dependències municipals, sembla que està pitjor que mai en tots els aspectes”.

Tal és així, ha indicat Sonia Tirado, que els treballadors de la concessionària van presentar el divendres passat un conflicte col·lectiu.

Entre els nombrosos problemes que denuncien, destaquen pràctiques com la negativa per a subrogar a algunes persones que es trobaven amb incapacitat temporal, i la baixa “forçada” dels contractats per obra o servei sense dret a quitança ni indemnització, per a passar a contractar-los de forma temporal.

“En l’àmbit laboral, ens arriba també que aquesta UTE finalitza els contractes temporals en divendres i tornen a donar d’alta el dilluns, amb la qual cosa no abonen als treballadors el cap de setmana”, ha precisat l’edil.

Les deficiències també afecten al subministrament de productes de neteja, que “se serveixen amb comptagotes”, i que no permeten realitzar una correcta higiene de les dependències, i que en ocasions “pràcticament porta al personal a netejar les superfícies simplement amb aigua”.

“Les treballadores i treballadors, que són els qui tenen informació de primera mà sobre com s’està realitzant el treball diari, vénen a dir que s’estan produint moltes anomalies en la prestació del servei. Per açò, des de Compromís exigim a l’equip de Govern del PP que prenga cartes en l’assumpte i garantisca el correcte compliment de totes les condicions contemplades en el plec”, ha conclòs.