El grup municipal de Compromís en l’Ajuntament d’Alacant ha sol·licitat per registre la relació de factures emeses per les empreses de “Más Portal”, en cas d’haver-les, i contractes, convenis i altres fórmules de col·laboració amb aquesta.

Compromís ha registrat aquesta sol·licitud després de conéixer-se la denúncia presentada pel fiscal de Dénia a l’empresari editor del diari “Más Portal” per extorsió i amenaces a alcaldes i alcaldesses de governs progressistes.

“Volem saber si l’Ajuntament d’Alacant té algun tipus de relació econòmica amb aquest mitjà de comunicació que s’ha dedicat a fabricar notícies falses i campanyes difamatòries contra municipis o càrrecs polítics que no inverteixen diners en publicitat, i si és així que talle immediatament qualsevol aportació a “Más Portal”, ha destacat Natxo Bellido, portaveu del grup municipal de Compromís en l’Ajuntament d’Alacant.

Reaccions en l’àmbit autonòmic

Per la seua banda des de Compromís han exigit també a la presidenta del PPCV Isabel Bonig, detenir el finançament del diari de comunicació “Más Portal”, subvencionat per administracions públiques governades pel PP, com la Diputació d’Alacant.

“És inadmissible que els dirigents del Partit Popular continuen finançant amb diners públics a un mitjà de comunicació que es dedica a fabricar notícies falses i campanyes difamatòries contra municipis o càrrecs polítics que no inverteixen diners en publicitat, com ha sigut el cas de les set alcaldies de Compromís en les comarques de la Marina Alta i la Marina Baixa: Xaló, Altea, Gata de Gorgos, Alcalalí, El Verger, Callosa d’en Sarrià i Ondara” ha manifestat la portaveu de Compromís , Àgueda Micó, qui ha recordat alguna de les campanyes difamatòries d’aquest mitjà subvencionat amb diners públics pel PP, com el muntatge sobre una presumpta “voluntat islamitzadora” de Compromís en una escola d’estiu, o intents per a relacionar iniciatives culturals municipals amb el foment del terrorisme.

Ressons de l’Operació Púnica: mateixa comarca, mateixa qüestió

Des de Compromís es destaca, a més, que “l’existència d’un mitjà de comunicació que extorqueix a rivals polítics del PP ens recorda a la trama Púnica, també present en la comarca de la Marina Alta i relacionada amb José Císcar, President Provincial del PP a Alacant, i César nchez, president de la Diputació d’Alacant i responsable de Transparència de Pablo Casado. Una trama que basava el seu modus operandi en l’articulació d’una xarxa de mitjans digitals afins al PP, que no solament generava una atmosfera política i mediàtica favorable als ajuntaments governats pel PP, sinó que també atacava a tots aquells càrrecs públics i ajuntaments governats per altres partits” ha assenyalat Micó.