El grup municipal de Compromís en l’Ajuntament d’Alacant ha reclamat al govern municipal del PP que informe sobre els terminis i procediment per a la consulta ciutadana sobre les ordenances del soroll.

Sonia Tirado, regidora de Compromís, ha destacat que en la reunió informativa prèvia, del 31 d’octubre, es va plantejar un termini de 15 dies des de la publicació del decret, signat aqueix mateix dia, però ni en el mateix ni en la pàgina web de l’Ajuntament es troben els terminis de consulta, tan sol a direcció a la qual han de dirigir-se.

Tirado ha reclamat que “si ens atenim al que va dir de viva veu Mari Carmen d’Espanya en aquesta reunió informativa hauria passat més de la meitat del termini per a la presentació de propostes dels ciutadà sense que sàpies la data límit més enllà dels qui assistim a la reunió”.

Des de la coalició afirmen que han enviat avisos a la Regidoria sobre està qüestió, però que de moment no s’ha corregit ni tan sols en la pàgina web. “No sabem si es tracta d’un descuit, si els terminis són diferents als anunciats i encara no s’han obert i per açò no apareixen o si simplement s’obvia de manera deliberada la seua publicació”, ha afirmat Tirado.

Des de Compromís també han reclamat que una vegada passat el termini de consultes i redactat el projecte o avantprojecte es trasllade el mateix a les entitats perquè puguen realitzar aportacions, tal com es reconeix en el punt 2 de l’article 133 de Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Que preveu aquest procediment en tractar-se d’una norma que afecta als interessos legítims de les persones i que es veurien afectats per la norma.