La coalició va votar a favor d’una moció per a reivindicar els 200 hectòmetres encara que la seua esmena per a incloure la derogació del tasazo als agricultors no va prosperar

El grup municipal de Compromís en l’Ajuntament d’Alacant ha reivindicat en el ple la derogació del tasazo als agricultors per l’aigua del transvasament. Durant el debat de la declaració institucional per a reivindicar el transvasament d’aigua en els termes expressats en el Memorandum signat la passada legislatura, la coalició també ha reclamat que se sol·licite la derogació del RD 10/2017, de 9 de juny, que regula la taxa que obliga als agricultors a pagar 100€ per hectàrea, fins i tot si no reben aigua.

Compromís ha mostrat la seua sorpresa per la negativa del PP d’Alacant de no incloure la derogació del tasazo en la declaració institucional, alguna cosa que ha tirat endavant en altres ciutats, com Elx. “No tenim clar si amb aquesta declaració el PP vol atacar al govern central o realment defensar als agricultors alacantins” ha remarcat Sonia Tirado, regidora de Compromís.

La coalició va votar a favor de la declaració institucional que insta al govern central a respectar l’acord arribat en la legislatura anterior i que prometia un transvasament de 20 hectòmetres, la qual cosa permetria el proveïment humà i el reg, i no l’anunciat pel govern fa tan sol uns dies de 7’5 hectòmetres, només per a consum humà.

Tirado ha afirmat que “l’aigua és un ben necessari i fonamental per a la vida, i no solament per a beure, sinó també per a regar els nostres camps, en definitiva, per a menjar”. Així mateix, ha reflectit que “del que ací es tracta és de resoldre aquest conflicte territorial que porta molt temps obert, de manera que tinguem accés a un recurs que ha de ser universal com és l’aigua”.

A més, i davant la negativa del PP d’incloure la derogació del tasazo, Tirado ha afirmat que “el que hem de preguntar-nos tots és qui està i qui no del costat dels agricultors i del nostre camp, ja que, durant els anys de govern valencià del PP, es van alinear clarament amb el govern central, també del PP. I ara que governa el PSOE, fan bandera de l’aigua”.