El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament d’Alacant ha inclòs en les seues aportacions al projecte de pressupostos 2019 les reivindicacions de la Junta de Personal de l’Ajuntament d’Alacant després de la reunió mantinguda divendres passat 11 de gener.

Entre les reivindicacions de la Junta de Personal que Compromís inclou en les seues aportacions als pressupostos es troba la creació de més places, alguna cosa que no solament és una demanda des de fa temps de la Junta de Personal, si no que, a més, respon a l’informe de Recursos Humans de 2018 on es recomana la creació de 200 noves places de funcionaris municipals i que suposaria recuperar el múscul perdut en matèria de personal. “Fan falta noves contractacions en policia local, en serveis socials, en bombers i en moltes àrees municipals on la manca de personal ha sigut un impediment per a traure els projectes mes més enllà de la disponibilitat econòmica”, ha afirmat Natxo Bellido, portaveu del grup municipal de Compromís. La proposada e la coalició no solament inclou majors inversions per a la creació de places, si no també un pla pluriennal per a cobrir el dèficit de treballadors de l’Ajuntament d’Alacant.

En una altra línia d’actuació, des de Compromís han destacat que els treballadors públics han de recuperar els drets perduts amb les retallades en els anys de la crisi. En aquest sentit la coalició recull la reivindicació de més formació de la Junta de Personal de l’Ajuntament d’Alacant i proposa convertir la formació del funcionariat en una prioritat política. “Cal apostar per la formació, una formació que ha sigut deixada de costat en els últims temps i que han de ser un mecanisme de programació anual perquè sense formació serà molt complicat que puga haver-hi una carrera professional i una carrera horitzontal a l’Ajuntament d’Alacant”, ha afirmat Bellido. A més proposen la recuperació del departament de formació i un augment de la inversió en aquest.

A la reunió van acudir els edils de Compromís Natxo Bellido, María José Espuch i Sonia Tirado i representants de la Junta de Personal de l’Ajuntament d’Alacant. “Recollirem les propostes de la Junta de Personal per a incorporar-ho al projecte de pressupostos, que insistim seguim sense conéixer, i això serà també part de la nostra negociació, si així ho vol el PP, de cara als pròxims pressupostos”, ha conclòs Bellido.