Els representants de la coalició assistiran a la concentració convocada hui amb motiu del Dia Internacional contra la LGTBfòbia

El portaveu de Compromís per Alacant, Tomàs Mestre, ha proposat hui que “l’equip de govern cree i aplique un pla municipal LGTB que canalitze les diferents polítiques relacionades amb este àmbit i impulse diversos organismes de caràcter participatiu que tinguen com a finalitats la normalització de la diversitat sexual i l’eradicació de tota mena d’actituds i actuacions de caire discriminatori”.

Mestre ha assenyalat que “tot i els avanços dels últims anys en esta matèria, no podem caure en l’inconformisme i per això les administracions públiques han de vetlar perquè es reconega el dret a la diversitat sexual i evitar les possibles discriminacions per este motiu”.

El portaveu de la coalició ha indicat diverses propostes que es poden fer des de l’àmbit local i que passen per “promoure l’associacionisme de gais, lesbianes, transsexuals i bisexuals; promoure activitats relacionades amb la diversitat sexual, elaborar un protocol d’identificació i gestió dels casos d’assetjament als centres educatius, protegir el dret a la lliure expressió de l’afectivitat als espais públics o l’hissat de la bandera del moviment  LGTB a l’Ajuntament”.

Per la seua banda, el coordinador de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido, ha ressaltat que “l’administració no pot limitar-se a realitzar accions molt puntuals en defensa del col·lectiu LGTB, sinó que ha de tenir una consciència clara de que s’ha de promoure esta diversitat al consistori de manera transversal”.

Bellido ha afirmat que “Compromís estarà present a la concentració convocada a les 20.30 hores de hui en la plaça Sant Cristòfol d’Alacant amb motiu del Dia contra la LGTBfòbia, doncs considerem fonamental que este col·lectiu tinga un suport públic contundent”.