Alacant, dimecres 28 de febrer de 2018.- Els tres edils de Compromís Per Alacant, Natxo Bellido, Mª José Espuch i Sonia Tirado, han mantingut hui una reunió amb la regidora d’Urbanisme Eva Montesinos, per a analitzar la proposta de l’equip de Govern entorn del Catàleg de Proteccions, un document sobre el qual Compromís ja ha avançat la seua disposició de realitzar propostes, entre elles la inclusió de fitxes referides a la protecció dels refugis i del patrimoni lligat la memòria històrica.

Malgrat la necessitat d’estudiar amb profunditat els canvis que es proposen ara per al document definitiu del Catàleg de Proteccions, el portaveu del Grup Municipal de Compromís, Natxo Bellido, ha agraït que el PSOE faça cas de la proposta de Compromís de reprendre el diàleg per a desbloquejar la seua aprovació.

“Entenem que aprovar el Catàleg és una prioritat per a Alacant per moltes raons: s’unifiquen els criteris de protecció del patrimoni ambiental i cultural en aquesta ciutat, i hi ha molt i molt bon treball tècnic realitzat durant aquests anys, de fet suposa un treball que avança tasques que ha de realitzar el Pla General”.

Després d’aquesta trobada, el Grup Municipal de Compromís realitzarà un estudi detallat dels canvis proposats i aportarà en les pròximes setmanes les seues propostes.

Sobre aquest tema, segons ha avançat, “entre la distància i protecció definida en l’anterior document i en aquesta nova proposta que ens ha plantejat l’equip de Govern hui, hi ha termes intermedis que es poden estudiar”, ha avançat Natxo Bellido.

“Per exemple, — ha afegit — cal valorar la solució per al tema dels vols i com anem a compatibilitzar una regulació que no genere un efecte anomenada ni que deixe a la lliure disposició el poder afegir altures als edificis, així com els vols, descatalogación del sòl i distància a les torres de l’horta”.