Els Premis comarcals de l’Alacantí ha distingit diferents activitats i persones amb la característica comuna de treballar des de la base i amb un clar compromís de millorar la societat en la que vivim. El Mar Alicante, El Club de Pilota de El Campello, Gràcia Jiménez i el desaparegut Lluís Abellà han sigut els guardonats en la sisena edició dels premis.

L’Hotel Almirante de la Platja de Sant Joan ha sigut l’escenari d’esta sisena edició dels Premis Comarcals que el Bloc entrega cada any. En esta edició a més dels tres guardons tradicionals, s’ha afegit un d’especial per a Lluís Abellà, dolçainer alacantí, persona clau en la recuperació de la dolçaina a les comarques alacantines. El candidat a l’alcaldia d’Alacant i amic seu, Tomàs Mestre ha estat l’encarregat de recordar la seua figura i el seu fill Lluís Abellà ha assistit a l’acte i ha recollit el premi en memòria del seu pare en mig d’una gran emoció.

A l’acte han assistit el número dos de la llista autonòmica de Compromís, Dimas Montiel i Ignasi Bellido, número tres, a més dels candidats a l’alcaldia d’Alacant, Tomàs Mestre, a la de El Campello, Benja Soler, a Sant Vicent del Raspeig, Ramon Leyda, el de Sant Joan Albert Caturla i el de Mutxamel, Lluis Pastor així como el secretari comarcal del Bloc, Rafa Pastor.

El Mar Alicante ha rebut el guardó al ‘Compromís Social’, per la feina d’integració que el club fa des de la base i ho ha fet precisament el dia que es juga passar a la final de la Recopa d’Europa en un partit davant el Luigi de Suecia.
El Premi de ‘Compromís amb el País’ ha recaigut en el Club de Pilota de El Campello per la seua trajectòria i treball per la recuperació d’un esport tan nostre com és la pilota valenciana.

Gràcia Jiménez, conductora del programa de ràdio L’almàssera a Sant Vicent del Raspeig ha rebut el guardó ‘Compromís amb el territori’ en destacar la feina feta diàriament des de la ràdio.