(Pel seu interés, reproduïm aquesta notícia apareguda a Vilaweb. En la imatge, Aitana Mas, número 1 de la llista per Alacant de Compromís i regidora a Crevillent)

Compromís està molt a prop del diputat per Alacant

Totes les enquestes li auguren un excel·lent resultat als comicis del proper 20 de novembre. La coalició amb Equo apropa a Compromís als quaranta cinc mil vots necessaris per obtenir representació a Madrid

Després d’aconseguir sis diputats a les Corts el passat mes de març, la coalició continua a l’alça en la intenció de vot. Les enquestes donen per fet el diputat per València i les dades permeten ser optimistes en les possibilitats de Compromís per Alacant on els 37.000 vots de les autonòmiques, sumats als 12.000 assolits pels verds donarien com a resultat un escó al parlament espanyol.

Les properes eleccions espanyoles del 20 de novembre obren un nou repte per al nacionalisme valencià que el passat mes de març aconseguí per primera vegada en la seua història obtenir representació amb grup propi a les Corts valencianes. La coalició, que formen el Bloc, Iniciativa i Els Verds i el nou partit verd, Equo, que aquest cap de setmana a ratificat formar part de la coalició i ha triat els seus candidats -Aitana Mas, regidora a Crevillent per Iniciativa del Poble Valencià, encapçalarà la llista per la circumscripció d’Alacant-.

Compromís ha aconseguit el crèdit suficient davant la societat com per a fer-se valedor de la confiança dels ciutadans en les eleccions, una confiança que s’ha incrementat després dels comicis autonòmics i es que la coalició, que encapçalen Enric Morera i Mònica Oltra, un cop esvaïts els dubtes sobre el seu potencial electoral, se sap ara sense sostre i cerca trencar un nou tabú i aconseguir representació a Madrid, quelcom que sembla assegurat per la circumscripció de València, on el dubte és ara si aconseguirà un o dos diputats.

Alacant

A Alacant, una circumscripció molt complicada històricament per al nacionalisme, els resultats autonòmics, on s’aconseguiren més de trenta set mil vots obren la porta a aconseguir un escó a Madrid i encara més si s’afegeixen els 12.000 vots que varen treure ecologistes. La segura coalició amb el partit de nova creació verd Equo referma les possibilitats de Compromís a Alacant on calen al voltant de 45.000 vots per aconseguir la representació.

La propera setmana es coneixeran ja els candidats de la coalició a totes les circumscripcions, però la realitat és que Compromís és una força a l’alça. El repte de trencar la barrera del cinc per cent a les autonòmiques de març li ha valgut la confiança de molts votants que optaven pel vot ‘útil’, però que ara veuen que la seua ‘opció’ ja és una realitat en la que és pot confiar a l’hora de depositar la papereta a l’urna.