La coalició demanda mesures més enllà del Vente a Alemania, Pepe

El coordinador de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido, ha reivindicat hui “que l’equip de govern pose en marxa polítiques actives d’ocupació, que done una mirada metropolitana a la creació de llocs de treball, perquè no pot ser que parlem només de retallades i de carregar-nos la societat del benestar, l’educació i la sanitat pública”.

Bellido ha realitzat estes declaracions durant la roda de premsa que ha oferit hui junt al portaveu de Compromís per Alacant, Tomàs Mestre, davant l’edifici de l’INEM a Alacant per denunciar les sagnants xifres d’atur que pateixen les alacantines i els alacantins.

El coordinador local de la coalició ha explicat que “quan parlem de polítiques actives d’ocupació no parlem només de col·locar a tots els fills i filles d’Alperi i tampoc parlem únicament de la intermediació que s’està fent des de l’Ajuntament per a que la gent puga treballar en França (a Eurodisney) o a Alemanya, una opció esta última que no ens sembla mal, però que no posa solució als problemes d’atur”.

“L’eixida al problema de l’atur no passa pel Vente a Alemania, Pepe, per fer que els nostres millors cervells, la gent que hem format se’n vaja fóra perquè així l’ùnic que aconseguim és descapitalitzar la nostra societat”, ha indicat Bellido, que ha afegit que “el que volem és parlar de quines són les nostres oportunitats laborals, saber per què no està actiu el pacte territorial d’ocupació de L’Alacantí, per què no es coopera amb Elx per a generar riquesa i no només per a compartir despeses”.

El coordinador de Compromís per Alacant ha apuntat que “li brindem a l’alcaldessa d’Alacant, Sonia Castedo, l’oportunitat de que es posen a treballar ella i el seu equip de govern en com anem a créixer, com anem a crear ocupació i allà ens trobarà a la gent de Compromís fent propostes, treballant junts”.

Per la seua banda, Tomàs Mestre ha criticat que “l’oposició estiga més preocupada per fer els seus propis avals i posicionar-se dins dels seu grup, cas del PSOE, i d’altra banda qui té la responsabilitat de governar estiga venent-nos obres faraòniques en lloc de crear mesures que ens servisquen per a eixir d’esta situació”.

“Quan l’alcaldessa diu que mai –o never, com li agrada dir a ella- renunciarem al palau de congressos, cal preguntar-se si, donades les circumstàncies, no caldria més que pensarem en altres infraestructures o altres polítiques per ajudar a la gent que és el que preocupa”, ha destacat el portaveu de Compromís per Alacant, que ha afegit que “per descomptat, la solució tampoc passa per una reforma laboral com l’aprovada pel PP, que només ha buscat acontentar la gran patronal fent més barat l’acomiadament”.