El col·lectiu Joves amb Compromís L’Alacantí ha posat en marxa una sèrie d’accions per reclamar la posada en marxa immediata de la línia 2 del Tram d’Alacant, una obra que porta prop d’un any paralitzada tot i estar finalitzada i que és bàsica per a millorar la mobilitat entre el centre d’Alacant, els barris nord de la ciutat, la Universitat d’Alacant (UA) i Sant Vicent del Raspeig.

En la primera d’estes accions el col·lectiu de Joves amb Compromís ha decidit comparar “l’estafa en què s’ha convertit la línia 2” amb la que van patir els ciutadans de Springfield, la ciutat de ficció en la que viuen els personatges de la sèrie televisiva ‘Els Simpsons’, amb la compra d’un monorail que realment no funciona.

Des del col·lectiu han explicat que “la idea és evidenciar que tant des de la Generalitat com des dels ajuntaments d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig s’està actuant d’una manera molt semblant a la que ho va fer l’estafador del monorail a Springfield, doncs en este cas real estem parlant d’una línia que ha sigut inaugurada fins en dues ocasions, que compta amb tots els requisits per a començar a funcionar, però que es manté paralitzada perquè des del PP s’han entestat en privatitzar-la”.

“Hem decidit penjar un cartell en la parada del Tram de la Universitat d’Alacant donant a la línia 2 el nom de monorail de Springfield per fer una crítica en clau d’humor, però que resulta un bon exemple per a que els estudiants entenguen que la Conselleria d’Infraestructures i els ajuntaments d’Alacant i Sant Vicent volen prendre’ns el pèl en este assumpte”, han apuntat des de Joves amb Compromís.

El col·lectiu s’ha mostrat a favor d’esta infraestructura i ha destacat com d’important seria per evitar els embussos als accessos a la UA i la saturació de la línia 24 d’autobús que dóna servei a esta zona.

“Per això no entenem com continua paralitzada esta línia que transportaria milers de passatgers a diari i que podria estar ja en servei si la gestionaren els propis treballadors de FGV”, han indicat Joves amb Compromís L’Alacantí, que han exigit “la gestió pública de la línia” i “que no hi haja ni més mentides ni més retards en la seua posada en marxa”.