La diputada de Compromís Mireia Mollà ha afirmat que la coalició “demanarà la reprovació de la ministra de Foment, Ana Pastor, després de que haja sigut l’única representant en el Consell de Ministres de Transport de la UE en votar en contra del Corredor Mediterrani, una actitud amb la que entenem que s’ha anat en contra dels interessos d’Alacant i de la resta del País Valencià”.

Mollà ha assegurat que “és molt greu que la ministra haja votat en contra de prioritzar una infraestructura que és totalment necessària per a revitalitzar la nostra economia i, per tant, entenem que Les Corts han de reprovar esta postura del Govern central del PP”.

“Portem 15 anys de retard en la construcció del Corredor Mediterrani per la falta d’interès que han demostrat PP i PSOE i esta indiferència és la que ens ha portat a perdre grans oportunitats que teníem per a convertir-nos en una economia competitiva”, ha explicat la diputada de Compromís, que ha afegit que “no anem a consentir que se seguisca llastrant el nostre desenvolupament i, per tant, reclamem amb contundència que es complisquen els terminis establerts per a la infraestructura, de la que Alacant ha de ser una peça fonamental”.

Per la seua banda, el portaveu de Compromís en les Corts, Enric Morera, ha indicat hui durant la roda de premsa que ha oferit a València que “és una burla el que ha fet amb els valencians la ministra. Ja està bé de fer infraestructures cares i improductives, com els aeroports de Castelló o Ciudad Real. No ens podem permetre dos o tres corredors i sembla que la ministra Pastor no sap encara que a Madrid no hi ha ports, que eixos ports estan al Mediterrani “.

Segons Morera, “el vot contrari de la ministra Pastor deixa en evidència al president Fabra, qui ahir va respondre amb atacs gratuïts i sense fonaments a Compromís quan va parlar del Corredor Mediterrani. Amb el vot de la seua ministra, Fabra no té on amagar-se”.

També ha fet declaracions al respecte el diputat de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, qui ha lamentat el canvi d’actitud del PPCV “quan ara govern el PP a Madrid”. Segons Baldoví, “els diputats valencians representem els interessos del nostre poble i vaig fer una crida per a votar en clau valenciana. L’actuació de la ministra em sembla ridícula perquè de 27 països, 26 voten a favor i ella en contra”.

Per al diputat al Congrés, “la solució és el corredor i a Madrid insistirem per reivindicar el sentit comú, que és el Corredor Mediterrani per totes les dades objectives que fan que siga eixe traçat el prioritat. El PP representa els interessos del seu partit i no defensa els interessos dels valencians, però sí que defensen als dirigents del seu partit en este tema i dóna prioritat als dirigents territorials que tenen més pes al partit, com les presidentes d’Aragó o de Castella-La Manxa”.