La coalició recolza la mobilització convocada demà per Pobresa Zero a la Plaça Sant Cristòfol

El portaveu de Compromís per Alacant, Tomàs Mestre, ha afirmat hui que “la pobresa és una realitat diària que afecta més d’un 25 per cent de la població al nostre territori, una situació que s’agreuja amb cada retallada social que porten a terme els diferents governs del PP i que atempta contra la dignitat humana”.

Mestre ha indicat que Compromís per Alacant participarà a la mobilització convocada demà per Pobresa Zero. “Els poderosos tracten de silenciar este problema, però les xifres parlen soles” i, en este sentit, ha recordat que “Càritas va atendre 65.000 veïns de les comarques d’Alacant en 2011, mentre que el Banc d’Aliments ajuda unes 40.000 persones a l’any”.

El portaveu ha assenyalat que “paradoxalment, davant el gran augment de persones en risc d’exclusió social, veiem com el PP retalla cada vegada més en subvencions a entitats solidàries, a les que ni tan sols paga, en beques escolars o en assistència sanitària i posa en marxa mesures que augmenten les desigualtats”.

“Dades com la limitació d’aliments destinats al Programa Europeu d’Ajuda als més Necessitats, a petició d’Alemanya, evidencien quant juga la voluntat política en la solució de la pobresa i, davant això, demanem a l’Ajuntament que faça prioritària l’atenció adequada de les persones en risc d’exclusió”, ha destacat.

Per la seua banda, el portaveu de Medi Ambient, Luis Falcó, ha afirmat que “el País Valencià incompleix sistemàticament el compromís d’arribar al 0,7 per cent per a projectes de cooperació internacional i deu sis milions d’euros a ONGs per iniciatives d’este tipus”.

Alhora, ha advertit de que “Save the Children ha quantificat en un 25 per cent la pobresa infantil a l’Estat espanyol, xifres que posen de manifest les greus conseqüències que comporta continuar amb les polítiques d’austericidi i la importància de reivindicar que la prioritat és rescatar persones”.