El diputat de Compromís-Equo en el Congrés, Joan Baldoví, ha assegurat hui que “Alacant està sent maltractada sistemàticament i davant d’esta situació, la nostra formació vol convertir-se en capdavantera d’estes reivindicacions, doncs no es pot tolerar que els habitants d’este territori vagen a rebre un 40 per cent menys de diners que la mitjana estatal”.

Baldoví ha realitzat estes declaracions durant la roda de premsa que ha oferit hui a Alacant, junt al coordinador de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido.

En la seua intervenció ha explicat que “Compromís ha presentat una esmena a la totalitat als Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) per a que els diners públics es destinen a rescatar persones i no a pagar un deute il·legítim” i alhora ha indicat que “no entenem per què el Govern de Rajoy repeteix uns pressupostos que ni generen ocupació ni ressolen els problemes de la gent real, com es demostra amb els de 2012”.

En este sentit, el diputat de Compromís, que ha explicat que les esmenes de la seua formació per a Alacant foren rebutjades ahir en comissió, ha instat als diputats del PP “a que voten en el ple en contra d’uns pressupostos que marginen Alacant i la resta del territori” i ha lamentat “el ridícul que ha fet el president de la Generalitat, Alberto Fabra, al demanar un augment de les inversions que ha sigut ignorat pels seus companys a Madrid”.

Pel que fa a Alacant, Ignasi Bellido ha assenyalat que “s’han presentat esmenes parcials per valor de 71.857.700 euros i que van destinades a qüestions com el corredor mediterrani, que és vital per a la recuperació dels nostres sectors productius; la regeneració de la costa, la protecció del litoral de l’Alacantí, l’alliberament de l’AP7, la connexió de l’aeroport de l’Altet amb el tren, la millora de la línia de rodalies i la construcció del tren de la costa”.

“Alhora, hem tornat a demanar una partida per impulsar Casa Mediterráneo, un projecte que aprofitava la posició geoestratègica d’Alacant al Mediterrani i la podia tornar a convertir de nou en el pont entre les dues vores d’este mar”, ha ressaltat el coordinador de Compromís per Alacant, que ha afirmat també que“s’ha presentat una esmena per a que es destine l’1% cultural al Castell de Sant Ferran, una icona de la ciutat que segueix en estat d’abandonament”.

Bellido ha conclòs que “volem que es faça una aposta per a que Alacant siga visible, perquè en la situació actual en la que estem rebent un finançament injust molt per sota de la mitjana sembla que haurem de fer com altres territoris i dir que Alacant existeix, una reivindicació que des de Compromís anem a seguir realitzant fins que la realitat actual canvie”.