El portaveu ha realitzat estes declaracions amb motiu del Dia de les Llengües Maternes

El portaveu de Compromís per Alacant, Tomàs Mestre, ha reclamat hui que “l’Ajuntament aprove un reglament de normalització lingüística que fixe l’ús de la llengua pròpia a la ciutat, un element de riquesa cultural que, junt a altres aspectes com la història o el territori, ajuda a recuperar els trets identitaris d’un municipi que el PP s’ha encarregat de despersonalitzar”.

Mestre ha realitzat estes declaracions amb motiu del Dia de les Llengües Maternes que se celebra hui.

El portaveu ha explicat que “a Alacant comptem amb una oficina de promoció del valencià, però és evident que l’ús públic d’esta llengua a la ciutat és molt reduït, una actitud amb la que l’equip de govern vulnera constantment l’Estatut i la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV), que precisament es va aprovar aquí l’any 1983”.

“En este sentit, des de Compromís per Alacant volem reivindicar el valor afegit que suposa per a una ciutat com la nostra promocionar la llengua pròpia”, ha indicat Tomàs Mestre, que ha afegit que “en el cas de l’Ajuntament, es podrien redactar en valencià els acords i la resta de documents municipals, les retolacions dels edificis públics, els noms de carrers i places, etc.”

El portaveu local ha destacat que “el reglament de normalització lingüística hauria de comptar amb la col·laboració de la Universitat d’Alacant i Escola Valenciana”.

A més, Compromís participa en les jornades sobre les llengües maternes organitzades hui a la Universitat d’Alacant. En concret, Tomàs Mestre intervindrà esta vesprada a la taula rodona ‘Llengües i societat: propostes per al valencià des de la política”.