El coordinador de Medi Ambient de Compromís per Alacant, Luis Falcó, ha afirmat hui que “l’Ajuntament té en la seua mà promoure un mercat comarcal que facilite la venda dels productes que es cultiven a la zona, una manera d’impulsar l’economia real i de garantir la sostenibilitat del nostre entorn”.

Luis Falcó ha recordat que “estos dies celebrem a Alacant la setmana de la sobirania alimentària, en la que diferents col·lectius desenvolupen activitats per reivindicar unes polítiques agràries sostenibles i basades en la seguretat alimentària”.

En este sentit, el coordinador de Medi Ambient ha indicat que “Alacant i la resta de la comarca podrien posar en marxa un mercadet on vendre la seua producció ecològica i que servira també per realitzar altres activitats tradicionals i artesanes que, en definitiva, posaren en valor el nostre patrimoni rural i promogueren uns hàbits de vida saludables, com ja es fa a altres ciutats com Elx”.

“Es tracta de promoure una agricultura que incrementaria considerablement l’autosuficiència per no dependre de productes externs, a més de reduir la petjada humana i les emissions de CO2”, ha afegit.

Luis Falcó ha recordat que “des de Compromís ja vam registrar a l’Ajuntament una proposta d’ordenança d’horts urbans ecològics, un reglament per impulsar l’agricultura a horts locals, així com tallers i generar nous treballs aprofitant solars i espais urbans”.

“És tracta d’una iniciativa que reclamen molts col·lectius locals i a la que l’equip de govern sempre ha mirat d’esquenes, tot i que fomenta les pràctiques saludables i sostenibles a la ciutat, ofereix la possibilitat d’integrar als col·lectius desafavorits i proporciona una alimentació saludable i millora les relacions veïnals”, ha subratllat el coordinador.