El portaveu comarcal de Compromís en l’Alacantí, Robert Vilaplana, ha afirmat hui que “recolzem el pla comarcal de mobilitat sostenible presentat per Alacant en Bici, Plinthus i el col·lectiu per la recuperació de les Torres de l’Horta, una proposta que permetria connectar a peu o en bicicleta Alacant amb Sant Joan, Mutxamel i El Campello per una ruta directa i amb garanties de seguretat”.

Vilaplana ha explicat que “la iniciativa d’estes diferents entitats busca posar en valor el conjunt de les Torres de l’Horta, un referent en el patrimoni cultural i paisatgístic de la comarca, i alhora dotar a estes poblacions d’una connexió alternativa a l’automòbil”.

“En la proposta, que podria quedar integrada al Pla d’Infraestructures Ciclistes d’Alacant (PICA), estan ja detallats el mapa de la ruta, les modificacions que haurien de realitzar-se, les senyalitzacions, la implantació de ciclocarrers i els ròtols informatius, entre altres, pel que la seua posada en marxa, que segons les organitzacions estaria al voltant dels 29.000 euros, podria portar-se a terme de manera ràpida”, ha destacat.

En este sentit, el portaveu comarcal del Compromís ha assegurat que “la implantació d’este pla de mobilitat suposa una oportunitat per generar turisme de qualitat lligat al patrimoni natural i cultural, fomentar el coneixement de la nostra història, vertebrar la mobilitat metropolitana a través dels transports alternatius i el foment de l’esport entre la ciutadania”.

“Per això, des de Compromís presentarem mocions en suport d’esta iniciativa als ajuntaments afectats –Alacant, Sant Joan, El Campello i Mutxamel-, si des dels governs municipals no existeix la iniciativa de recolzar-la, doncs entenem que és una eina molt útil per solucionar els problemes de mobilitat de l’àrea metropolitana i és respectuosa amb el Medi Ambient”, ha defensat Robert Vilaplana.