La diputada de Compromís Mireia Mollà ha indicat hui que “el nostre grup parlamentari ha exigit la compareixença de la consellera de Benestar Social, Asunción Sánchez Zaplana, per a que explique com és possible que s’haja abandonat als centres de menors de les comarques d’Alacant fins el punt que els professionals hagen hagut de recórrer al banc d’aliments per alimentar estos xiquets i xiquetes”.

Mollà ha assenyalat que “la denúncia feta per la Plataforma del Sector de Menors en Alacant dibuixa una situació extremadament greu, en la que la Generalitat Valenciana ha desatès per complet a un col·lectiu de xiquets que precisament necessiten d’una atenció especial per la problemàtica que viuen a les seues cases”.

“El cas és del tot intolerable i urgeix d’una explicació per part de la consellera, que ha de garantir que s’efectuaran d’immediat els pagaments pendents als centres per tal que estos puguen funcionar amb normalitat i no es vegen desproveïts dels elements més bàsics”,ha ressaltat.

La diputada ha afegit que “a més, cal el compromís del Govern valencià de que esta situació no tornarà a repetir-se i que els pagaments a estos centres es faran sense demores, alhora que s’ha d’assegurar que es posaran a disposició dels centres els recursos necessaris per a evitar manques de personal com les que es pateixen en l’actualitat”.

“És increïble com este Govern ha estat capaç d’abandonar el sector dels serveis socials, precisament en el moment en què es fa més necessari, ja que els centres de menors, els dependents o l’atenció als majors, entre altres, haurien de ser la prioritat per a la Generalitat”,ha afirmat Mireia Mollà.