El responsable de Medi Ambient de Compromís per Alacant, Luis Falcó, ha demandat hui que “l’equip de govern porte a terme un procés seriós d’exposició i participació en un document tan important com és el PMUS, ja que el seu èxit dependrà de la implicació de la ciutadania” i ha afegit que “atesa la mobilitat metropolitana, cal també un pla de caràcter comarcal”.

Sobre el primer punt, Falcó ha indicat que “les mancances en matèria de participació ciutadana sobre l’elaboració del PMUS són clares si tenim en compte que fins a hui l’únic que existeix és un vague document, ‘Resultats inicials d’anàlisi’ i un fòrum a una xarxa social”.

“Alhora, la ciutadania no disposa de totes les dades i documents per al debat en estes primeres fases d’elaboració del pla”, ha assenyalat Falcó, que ha afegit que “una vegada presentat el programa provisional el període d’al·legacions hauria de mantenir-se com a mínim quatre mesos, tal i com hem demandat ja des de més de 40 entitats”.

El responsable de Medi Ambient ha afirmat que “davant esta situació, des de Compromís hem realitzat una sèrie de demandes que inclouen informació al respecte de l’evolució d’emissió de GEI (gasos efecte hivernacle) i el mapa de sorolls, dades de caràcter evolutiu des de l’anterior estudi de l’any 1999 i informació relativa al creuament de variables, com el percentatge de ciutadanes que utilitzen vehicle privat per a desplaçaments de menys de dos quilòmetres”.

“Així mateix, hem sol·licitat un vertader informe final d’anàlisi i diagnosi, ja que no hi ha una crítica als problemes que pateix la mobilitat en la ciutat en l’actualitat”, ha detallat.

La petició de Compromís es completa amb el requeriment de que es porte a terme un pla paral·lel de mobilitat d’àmbit supramunicipal, tal i com articula la llei autonòmica 6/2011, i ateses les sinèrgies entre Sant Vicent, Sant Joan, El Campello i Alacant. “Des de la nostra formació esta és una reivindicació constant i ja hem plantejat propostes com acabar de desenvolupar el TRAM, articular vials cap a Sant Joan i Mutxamel o incorporar el pla de mobilitat sostenible de l’Alacantí presentat per Alacant en Bici, Plinthus i el col·lectiu per la recuperació de les Torres de l’Horta”.

D’altra banda, Luis Falcó considera positiva “la inclusió d’algunes mesures que suggereixen les línies estratègiques i que també han estat una reclamació de Compromís des de fa temps, com incorporar el registre estatal de bicicletes, aportar pels aparcament a l’extraradi de caràcter dissuasiu i connectats amb transport públic o establir velocitats màximes de 30 quilòmetre per hora –tot i que la línia és aplicar-ho només a uns pocs carrers del centre-“.

A més, el responsable de Medi Ambient ha anunciat que “una vegada solucionades les mancances descrites, presentarem una bateria d’al·legacions al programa per aconseguir un Alacant metropolità més amable, sa i de convivència”.