Compromís per Alacant ha convocat per a este dissabte, 30 de novembre, la segona edició de #RescatemAlacant, una jornada en la que el col·lectiu promou un debat sobre l’estat de la ciutat i una reflexió sobre les alternatives per al municipi de la mà d’entitats socials.

La celebració d’este esdeveniment es porta a terme després que Compromís per Alacant haja presentat a la societat alacantina el document ‘Les Prioritats del Canvi’, una reflexió elaborada pel col·lectiu local que busca ser un projecte de present i de futur per a una ciutat, que necessita d’actuacions urgents per eixir d’esta situació de crisi.

El secretari de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido, ha explicat que “el document ha sigut fruit del debat i la participació de militants i simpatitzants de Compromís i el volem presentar a la ciutadania i la societat civil amb la intenció d’efectuar un debat obert i enriquidor sobre les claus del projecte de canvi que necessita la ciutat d’Alacant”.

“En este document s’assenyalen les grans problemàtiques de la ciutat i s’aporten propostes i solucions per a poder resoldre-les en els pròxims anys des d’una anàlisi molt crítica de l’estat de la ciutat, començant per la seua manca de model, a la necessitat de fer de l’Ajuntament un instrument transparent i que funcione des de la sostenibilitat econòmica, la transparència i la voluntat per transformar la ciutat i millorar la qualitat de vida dels alacantins i les alacantines”, ha assenyalat el secretari local.

El secretari de Compromís per Alacant ha indicat que “apostem per una ciutat amable, per lluitar contra l’exclusió social i la dualitat urbana, pel comerç de proximitat i retornar la vida i la ciutadania als barris d’Alacant, cal oblidar-nos del creixement urbà irracional i especulatiu que ens ha dut al desastre, i treballar per recuperar una ciutat activa, atractiva per a la gent que ens visita i amb major qualitat”.

Bellido ha assegurat que Les Prioritats del Canvi és la tarja de presentació de Compromís per Alacant com alternativa a un govern del PP decrèpit, sense projecte, i esgotat per l’ombra de la corrupció i la nefasta gestió econòmica i de govern”.

Alhora, Ignasi Bellido ha destacat que “des de Compromís, i fidels a l’aposta que es fa en el document per donar veu i escoltar a la societat civil, s’iniciarà tot un seguit de reunions sectorials per presentar el document, dialogar sobre les seues propostes, i sumar complicitats per a construir una majoria social que treballe amb determinació a favor del canvi, també polític en la ciutat d’Alacant”.

El secretari local ha apuntat que “amb este objectiu hem convocat també per a este dissabte la segona edició de #RescatemAlacant, una jornada en la que enguany participaran Begoña Baños, de la plataforma contra la Pobresa; Francisco Candela, expert en finançament local; José María Perea, president de la Plataforma d’Iniciatives Ciutadanes, i Javier Yáñez, arquitecte”.

“Este acte, que tindrà lloc este dissabte a les 10.45 hores en la seu universitària d’Alacant, busca obrir mirades sobre aspectes rellevants del present i futur de la nostra ciutat i també donar veu a persones i associacions que no són tingudes en compte pel govern local”, ha afirmat Bellido, que ha recordat que “el debat és obert a tota la ciutadania”.