El secretari de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido, ha explicat hui que “al llarg del matí estem celebrant la segona edició de #RescatemAlacant, una jornada de reflexió i anàlisi sobre l’estat de la ciutat en la que convidem a diferents entitats socials i professionals de referència del nostre municipi per a que expliquen les seues propostes alternatives”.

En la jornada de hui, que ha tingut lloc a la seu universitària d’Alacant, ha participat el president de la Plataforma d’Iniciatives Ciutadanes, José María Perea, que ha parlat sobre la necessitat d’un nou PGOU. A més, Francisco Candela, expert en finançament local, ha explicat la situació financera de l’Ajuntament d’Alacant.

Per la seua banda, Begoña Baños, de la Plataforma contra la Pobresa, ha centrat la seua intervenció sobre la situació d’exclusió social de la ciutat i l’arquitecte Javier Yáñez ha fet les seues reflexions sobre un model arquitectònic per a Alacant. La taula de ponents ha estat moderada per la diputada de Compromís Mireia Mollà.

Ignasi Bellido ha assenyalat que “entenem que és una activitat necessària per parlar amb la societat civil dels problemes que ens afecten com a ciutat i ciutadania, un diàleg que l’equip de Sonia Castedo es nega a obrir, menyspreant així aportacions sobres projectes que ens ajuden a construir un model de ciutat”.

“La ciutat s’ha de construir cooperant amb les persones i entitats que tenen idees per millorar la ciutat i en això estem, construint una alternativa de ciutat, de present i ciutat en la qual Compromís vol treballar de manera conjunta per donar un canvi a Alacant”, ha conclòs el secretari local.