Compromís per Alacant reprèn les excursions organitzades des d’Alacant x Alacant amb l’objectiu de conèixer millor la ciutat i fer-ne una mirada crítica a les seues mancances des de l’estima i la passió pel municipi. Així ho ha explicat hui la coordinadora d’Alacant x Alacant, Anna Dèlia Gisbert, que ha indicat que “este diumenge tornem a posar en marxa unes excursions que ja foren un èxit l’any passat i permeteren a molts alacantins i alacantines avaluar els valors i mancances de la ciutat”.

Gisbert ha apuntat que “l’excursió d’este diumenge tractarà sobre l’Alacant Medieval, fent una passejada pel centre històric de la ciutat i aprofundint en una mirada al nostre passat com a ciutat medieval mitjançant la mirada dels companys Tomàs Mestre i Jordi Davó, que exerciran de guies”. L’eixida tindrà lloc a les 11 hores des de la plaça de Santa Maria.

Enguany les excursions seguiran sent de caràcter mensual i posaran en valor espais com la Serra Grossa, la zona del Tossal – Castell de Sant Ferran, el comerç tradicional d’Alacant o l’illa de Tabarca. Es tracta de conjugar diverses mirades per a reivindicar els valors ambientals, culturals, turístics, comercials de la ciutat, tot buscant reforçar els llaços afectius amb Alacant i assenyalant tot allò que s’ha degradat i caldria recuperar.

La coordinadora d’Alacant x Alacant  ha destacat que “enguany, a l’igual que férem l’any anterior, les excursions seran una vegada al mes i malgrat tindre la finalitat de passar-ho bé en un ambient agradable, no s’estalviarà l’explicació de tot allò que s’ha perdut o degradat a causa d’uns governs municipals que han demostrat molt poca estima i intel·ligència cap a la preservació i recolzament al patrimoni ambiental, cultural i històric de la nostra maltractada i estimada ciutat”.