Compromís per Alacant proposa la creació d’una escola municipal d’associacionisme en l’antic asil de Benalua, segons ha anunciat aquest dissabte la número tres de la candidatura local, Sonia Tirado, qui ha explicat que aquest centre inclouria un viver perquè les associacions tinguen un espai físic on fer el seu treball amb qualitat i on atendre als seus usuaris.

Després de la trobada mantinguda amb el representant de l’Associació Alacantina d’Afectats per la Ludopatía ‘Vida Lliure’, Sonia Tirado, ha mostrat la seua preocupació per la situació en la qual es troba tot l’àmbit associatiu d’atenció a les drogodependències, incluída l’addició al joc.

“Els representants de ‘Vida Lliure’ ens han traslladat la seua preocupació per la falta de suport i per les retallades patides per part de l’Administració autonòmica valenciana”
.

Al llarg dels últims anys, ha detallat Tirado, “s’ha anat reduint el finançament i subvencions a organitzacions que estaven tractant a tota la població que no pot accedir al sistema públic, i aquestes subvencions han anat disminuint de tal manera que algunes de les associacions no han pogut sobreviure”.

“A més, ens han plantejant que aquesta atenció s’està redirigint al sector privat, que és el perfil que ens estem trobant en les polítiques del PP de tota la Comunitat Valenciana en tots els àmbits”
.

Durant la trobada, el president del col·lectiu ‘Vida Lliure’, Antonio Castaños, ha instat al candidat a l’Alcaldia d’Alacant, Natxo Bellido, i a la número tres de la candidatura al fet que Compromís incorpore en les seues polítiques de govern una reconsideració del teixit associatiu en l’àmbit concret de les addicions.

Antonio Castaños ha traslladat igualment la necessitat que la Generalitat Valenciana introduïsca sistemes de control de qualitat dels serveis que estan prestant aquestes associacions, de manera que, segons Tirado, “cada x temps s’avalue el servei que estan prestant aquestes associacions, i que, en funció d’aquests resultats, l’administració pública valorara i decidira si manté les subvencions o no”.

La candidata de Compromís també ha considerat precís que “hi haja un finançament més estable, i que la supervivència d’aqueixa associació no depenga de si aqueix any té o no subvenció, sinó que hi haja un pla de finançament amb més estabilitat de tal manera que es puga planificar almenys a mitjà termini, no sempre corrents”.

“El problema és especialment preocupant perquè parlem d’un col·lectiu que atén un tema, com és l’addició al joc, que desgraciadament està en auge. Des de fa 12 anys no es coneixen dades fiables de quin és la incidència de l’addició al joc, però s’estima que ha pujat bastant pel tema del joc per internet, que a més no solament afecta a adults, sinó també a menors d’edat”.

Atès que la competència fonamental en aquest camp és autonòmica, Compromís per Alacant s’ha compromès a traslladar les reivindicacions de ‘Vida Lliure’ a nivell autonòmic, si be el programa electoral municipal, les trucades ‘100 propostes per al canvi’, sí contemplen mesures de suport i promoció de l’activitat associativa.