Alacant, dimecres 7 de març de 2018.- La portaveu adjunta del Grup Municipal de Compromís, María José Espuch, ha avançat que demà les dones de Compromís secundaran la vaga convocada per sindicats i pel moviment feminista per al 8 de març, Dia Internacional de les Dones, i ha fet una crida perquè totes les dones, en la mesura de les seues possibilitats, se sumeixen a aquesta convocatòria d’aturs en defensa dels drets laborals i socials de les dones.

D’aquesta manera, les dues regidores del Grup Municipal de Compromís, María José Espuch i Sonia Tirado, no tindran agenda pública para donar suport així a la vaga, i per açò s’abstindran d’acudir als actes de l’agenda local marcats per a demà, com l’acte institucional organitzat per l’Ajuntament pel 8M, al que sí acudirà el portaveu del Grup Municipal de Compromís, Natxo Bellido.

Per contra, les dones de Compromís estaran demà a peu de carrer de la ciutat, reivindicant la igualtat real entre dones i homes i l’eliminació de la bretxa salarial, i participant en la concentració organitzada al migdia a les portes del Consistori, així com a la manifestació convocada pel moviment feminista que, com cada 8M, a la vesprada recorrerà el centre de la ciutat d’Alacant.

“És una llàstima que l’equip de Govern no haja tingut a be la nostra proposta de celebrar aquest acte institucional un dia abans o després del 8M, en línia amb el compromís que el ple de l’Ajuntament va adquirir al febrer per a facilitar la vaga”, ha lamentat Espuch.

En aquest sentit, l’edil, que ha sigut regidora d’Igualtat durant els primers dos anys i mig de mandat, ha destacat que la jornada de vaga és un “fet històric que marcarà un abans i un després en la lluita pel reconeixement dels drets de les dones”.

Des de Compromís reivindiquem el canvi necessari de les regles del joc que estan basades en els plantejaments patriarcals, i apostem per iniciar i impulsar el procés d’apoderament de les dones en tots els àmbits de la presa de decisions, per a aconseguir la igualtat real.