Alacant, dijous 22 de març de 2018.- El portaveu del Grup Municipal de Compromís, Natxo Bellido, ha mostrat hui la seua preocupació per la marxa dels plans el desenvolupament urbanístic dels terrenys del futur parc central, –l’OI/2 Renfe — i per açò elevarà una pregunta al pròxim ple per a conèixer quan està previst que l’equip de Govern duga a terme la modificació de crèdit prevista per a atendre els seus compromisos amb AVANT.

Natxo Bellido ha recordat que l’any passat, la societat AVANT, l’Ajuntament d’Alacant i la Generalitat Valenciana van aconseguir un acord que permetia desbloquejar la situació en els terrenys de l’OI-2, per a l’execució de les obres d’urbanització d’aquests terrenys.

L’acord aconseguit comprometia tant al Consistori alacantí com a la Generalitat Valenciana al pagament de dues partides de 150.000 euros, i deixava en mans d’AVANT l’avanç dels treballs de contractació d’equipament per a executar les primeres actuacions previstes en aquesta zona.

La tramitació administrativa en l’Ajuntament es va perllongar fins a finals de 2017, la qual cosa va impedir realitzar l’operació de crèdit amb càrrec al pressupost de 2017 i obligava a tramitar-la de nou amb càrrec a l’exercici de 2018.

A hores d’ara d’any, Compromís es pregunta quan està previst concertar aqueixa modificació de crèdit, que tant AVANT com la Generalitat Valenciana estan esperant que es produïsca per a poder reprendre els treballs de planificació urbanística en la zona, que han de culminar amb la convocatòria d’un Concurs Internacional d’Idees i Projectes que definisca de forma detallada el futur Parc Central en els terrenys alliberats per RENFE.

“Des de Compromís entenem que una vegada es realitze l’aprovació definitiva pressupostària, cal accelerar tot el possible la modificació pressupostària que permeta avançar en els treballs de planificació d’un dels projectes de transformació urbana més importants per al futur d’Alacant, i que porta esperant-se fa dècades pels veïns/as dels barris confrontants, i el conjunt de la ciutat, i reivindicada per nombrosos col·lectius veïnals com la Plataforma Renfe o associacions com la Plataforma Comarcal per la Mobilitat (PCM)”.

En paraules de Bellido “no podem tenir aturades en un projecte vital per al futur de la ciutat, com és el Parc Central, després d’haver-ho aconseguit canalitzar gràcies al treball coordinat de les administracions local i autonòmica, en l’ajust del deute arrossegat per la societat AVANT o la planificació de les actuacions urbanístiques a realitzar de forma realista i viable”.