El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament d’Alacant ha reivindicat que la regidora d’Urbanisme comence a treballar per a tirar avant els projectes que es van quedar arracades en l’ultim trimestre de 2018.

“Entre els propòsits d’any nou De España ha de marcar-se reactivar temes com l’ordenança del soroll, la d’usos de la via pública o el catàleg de proteccions, fa massa temps que la regidora d’Urbanisme té aquests temes sobre la taula”, ha destacat Natxo Bellido, portaveu de Compromís.

Compromís ja ha reivindicat en altres ocasions que l’ordenança del soroll és un tema prioritari per a la ciutat, sobretot per al centre històric i el centre, i encara que s’ha obert el termini per a presentar propostes a l’esborrany el govern municipal no ha donat terminis per a la seua presentació en ple i la seua aprovació. D’altra banda sobre l’ordenança d’usos de la via pública encara es desconeixen els terminis per a començar a treballar-la. La coalició reivindica que és un “contrasentit” modificar una ordenança sense l’altra, ja que els usos del sòl repercuteixen directament en el soroll de la zona.

Quant al catàleg de proteccions el PP va anunciar al novembre que es tornava a la casella de partida i començarien de zero la seua elaboració, sense terminis i sense aprofitar el treball previ realitzat pels tècnics durant l’etapa de l’anterior govern.

Des de la coalició han reivindicat que De España “es pose les piles” per a tirar avant aquests temes pendents, perquè el ple els debata al més prompte possible i es puguen aprovar durant el primer trimestre de l’any 2019, abans d’eleccions.