El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament d’Alacant ha presentat una Declaració Institucional per al pròxim ple d’abril en la qual es reclama al Govern Central la baixada de l’IVA als espectacles pirotècnics del 21% actual al 10% de l’IVA cultural.

“Des de Compromís per Alacant pensem que s’han d’activar incentius per a la recuperació de la indústria pirotècnica, un sector format fonamentalment per empreses familiars i que és tan important el nostre territori i per a la nostra cultura festiva”, ha afirmat Sonia Tirado, regidora de Compromís i candidata a l’Ajuntament.

La coalició ha impulsat aquesta proposta que suposa el reconeixement artístic dels espectacles pirotècnics de la mateixa manera que el tenen altres manifestacions culturals com per exemple la música, la dansa o el teatre.

Compromís vol així que es faça valdre l’arrelament històric i el desenvolupament de l’art pirotècnic i les seues manifestacions rituals en el si de la societat valenciana, i que es reconega la importància que han adquirit aquests espectacles també en l’àmbit estatal i internacional.