La ciutat d’Alacant ha patit durant llargs anys les polítiques de dretes que han dut a terme els successius governs municipals del Partit Popular. Aquestes polítiques s’han centrat quasi exclusivament a deixar el desenvolupament de la ciutat a la iniciativa privada més depredadora que ha buscat el benefici econòmic propi ràpid i excessiu. Per a aquestes
polítiques era necessària l’absència d’algun pla estratègic de ciutat que, amb mirada llarga i ampli recorregut, podria ser un fre a la seua explotació devastadora del benefici màxim en el menor temps possible.

A tal nivell va arribar la baixesa que l’escenari descrit anteriorment sembla un mal menor davant la realitat d’uns governs municipals de la dreta que directament es van dedicar a espoliar les arques municipals i a afavorir als seus amics empresaris més pròxims.

Desgraciadament la corrupció es va convertir en un senyal d’identitat de la ciutat.
En 2015 es va obrir un temps d’esperança amb la victòria en les eleccions municipals de l’esquerra, que van conformar un govern que venia a donar nous aires a la ciutat. Només per això va valdre la pena el canvi, però certament, el govern tripartit va naufragar estrepitosament per diversos factors, portant-se amb això la possibilitat de donar un
necessari gir radical a la ciutat.

Un gir que passara, en l’àmbit dels drets de les treballadores i treballadors, per impulsar accions específiques per a la contractació de dones en sectors d’innovació i alta competitivitat, a analitzar les condicions que fomenten l’exclusió laboral de diferents sectors i dissenyar programes d’inserció laboral per a persones amb dificultat d’accés al
mercat laboral, com els majors de 45 anys, persones amb diversitat funcional, persones  immigrants, persones a càrrec de cures, població gitana, persones sense llar i persones LGTBI. Per implantar itineraris formatius per a aquests col·lectius i augmentar la dotació pressupostària dels plans d’ocupació jove. Per que l’ajuntament participe en pactes per
l’ocupació entre el sector productiu i de serveis, sindicats i altres administracions. Per dotar de contingut social a la contractació pública i privada.

Pensem que perquè aquest gir es produïsca és imprescindible la participació d’una força política com Compromís. Va ser el partit que durant els tres anys de govern tripartit més va perseverar per a no defraudar les expectatives creades pel canvi produït. És el partit que més pot aprofitar les sinergies que es puguen produir amb els governs progressistes que es conformaran a la Comunitat Valenciana i, probablement, en el Govern estatal. És el partit amb les persones amb major experiència en la política municipal i en la política del dia a dia als carrers i en els centres de treball. Considerem que és el partit amb les propostes més positives per als treballadors i treballadores i el conjunt de la societat. És el partit imprescindible perquè una futura reedició d’un pacte d’esquerres a l’ajuntament d’Alacant done el gir necessari que anteriorment hem descrit.

Per tot això, els que subscrivim aquest text cridem a donar suport a la candidatura municipal de Compromís per Alacant.

FIRMA

Firma este artículo Rafa Mas (número 3 candidatura municipal Compromís) y 24 sindicalistas más de CCOO, UGT, Intersindical Valenciana y SEP