Bellido: “Volem que aquestes mesures aprofiten les oportunitats de la indústria digital i les presentarem en la Junta de Portaveus per a comptar amb les aportacions de la resta de formacions polítiques, així com de la societat civil alacantina”.

Compromís per Alacant ha presentat un decàleg amb mesures sobre la innovació per a fer front al nou escenari soci econòmic que es presenta després de la crisi del coronavirus.

Mesures que van des d’un canvi a nivell administratiu per a facilitar la relació entre Ajuntament i ciutadania fins a temes tan dispars com turisme, residus, medi ambient o mobilitat, però que tenen en comú aprofitar les oportunitats que la innovació aporta a les societats.

Amb aquestes propostes la formació busca que l’Ajuntament col·labore amb la societat civil, amb les empreses, amb el Govern del Botànic, amb les Universitats per a alinear més encara a la ciutat a la innovació i l’economia digital com una bona oportunitat per a enfortir i diversificar el nostre model productiu i la capacitat de crear treball amb valor afegit, especialment per a sectors de població amb pitjors condicions laborals com els i les joves.

Des de Compromís traslladaran aquest decàleg a la Junta de Portaveus perquè puga ser assumit per la resta de partits de l’Ajuntament però a més afirma que es tracta d’un document obert a aportacions tant d’altres formacions polítiques com de la societat civil alacantina.

“Hem d’enfortir el sector de l’economia digital i la innovació per a consolidar-nos en aquests sectors que són una de les apostes de futur per a la nostra ciutat”, ha afirmat Natxo Bellido, portaveu de Compromís.

Entre les propostes de la formació progressista en aquest sentit trobem la creació, dins de l’estructura de l’Ajuntament d’Alacant del Servei d’Innovació, amb dotació de personal i pressupost. Però també proposa que la ciutat s’adherisca a la Xarxa Innpulso (Xarxa Ciutats de la Ciència i la Innovació) i a la Xarxa de Municipis per la Innovació per a establir vies de col·laboració i intercanvi d’experiències amb altres ciutats que estan realitzant projectes en aquests sectors, creant sinergies i intercanvi d’idees tan important en el sector de la innovació.

Però a més la coalició proposa formar a personal per a impulsar la Compra Pública d’Innovació, des de l’Ajuntament, una persona tècnica que seria responsable en aquest aspecte i abastaria de manera transversal a totes les regidories, així com desenvolupar projectes en col·laboració amb altres municipis mitjançant l’associació per la innovació. Però a més proposa un pla de formació en innovació del personal municipal, que incloga formació per al teletreball.

Aquesta propostes es complementen amb altres en matèries com a transport, implantació de l’Ajuntament digital, inclusió, comerç, economia o innovació urbana, medi ambient, residus o turisme, que vénen a completar més de 40 propostes per a impulsar la innovació en el nostre municipi i aprofitar les oportunitats de la indústria digital.

“Esperem que el bipartit de dretes faça cas de les nostres propostes i es deixe d’històries com Alacant Futura que mai hem sabut que hi havia darrere. Aquestes propostes han de formar part del futur de la nostra ciutat”, ha conclòs Bellido.

Descarrega el document de mesures: ací