Compromís per Alacant ha organitzat un debat sobre l’estat de la ciutat que tindrà lloc el pròxim dissabte 24 de novembre i que, sota el nom de #RescatemAlacant, busca reflexionar sobre el present i futur del municipi de la mà de la ciutadania civil, escoltant les seues propostes i compartint idees i projectes per eixir d’esta situació de crisi i paràlisi que viu Alacant.

Així ho han explicat portaveus de Compromís per Alacant, Tomàs Mestre i María José Espuch, i el coordinador del col·lectiu, Ignasi Bellido, durant la roda de premsa que han oferit hui a la plaça de l’Ajuntament.

Tomàs Mestre ha explicat que “la primera taula rodona, que porta per títol ‘Hi ha Alternatives’, comptarà amb la participació de Consuelo Navarro, secretaria intercomarcal de CC.OO.; José María Perea, president de la PIC; Pedro de Gea, de l’associació de comerciants; Concha Collado, professora de Dret Constitucional de la UA, i Tomàs Mazón, director de la Càtedra d’Estudis Turístic Pedro Zaragozà Orts de la UA”.

“Els ponents raonaran, cadascun des del seu àmbit de treball, sobre un model de ciutat per a Alacant, la manera de generar ocupació, d’aprofitar el turisme sostenible, de construir una ciutat compartida i igualitària, de l’impuls del comerç per revitalitzar els barris i, en definitiva, tractaran els grans eixos que han de vertebrar el futur de la ciutat”, ha assenyalat el portaveu.

Alhora, María José Espuch ha indicat que “la segona taula rodona de la jornada, que serà presentada per la diputada de Compromís Mireia Mollà i que s’anomena ‘Una ciutat per a les persones’, estarà formada per Óscar Llopis, secretari comarcal d’UGT; Silvia Ramírez, tècnica en intervenció en barris vulnerables; José Luis Sola, membre de Govern Obert; Llanos Rodríguez, del col·lectiu Alicante Accesible, i comptarà també amb la presència d’un membre del 15M”.

“Des de Compromís considerem imprescindible tractar els problemes que la gent està patint actualment i per això a esta taula es parlarà sobre les polítiques alternatives a l’austericidi que poden posar-se en marxa per generar qualitat de vida i benestar”, ha afirmat la també portaveu, que ha detallat que “els convidats reflexionaran al voltant de l’accessibilitat, les polítiques solidàries, la participació ciutadana, els serveis públics i els nous moviments socials”.

En este sentit, Ignasi Bellido ha destacat que “després de viure el mes passat un debat sobre la ciutat a l’Ajuntament que va resultar prou estèril, des de Compromís hem volgut impulsar una vertadera jornada de reflexió sobre la situació que travessa actualment Alacant i escoltar les propostes que la societat civil realitza sobre el model de futur per a la ciutat”.

“El nostre objectiu és propiciar un espai d’anàlisi i de treball compartit, perquè Alacant només podrà eixir d’esta crisi econòmica, política i social que viu comptant amb les aportacions de la societat civil, que són les que han de guiar l’evolució de la ciutat”, ha conclòs el coordinador de Compromís.

La jornada #RescatemAlacant, que està oberta a tota la ciutadania que vulga assistir, començarà el pròxim dissabte 24 de novembre a les 10 hores en la Seu Universitària.