Compromís de l’Alacantí lliura hui, 30 de novembre, els Premis Compromís 2012 que en esta edició recauen en la Comissió 9 d’Octubre del Campello, que rep el guardó Compromís amb el Territori; la Plataforma en Defensa de la Llei de la Dependència, a qui es distingeix amb el Compromís Social, i a l’escriptor Lluís Alpera, pel seu Compromís amb el País.

L’acte de lliurament d’esta setena edició dels premis tindrà lloc a les 20.30 hores a la biblioteca de El Campello i en ell intervindran, entre altres, la diputada de Compromís Mireia Mollà i el coordinador de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido.

La Comissió 9 d’Octubre de El Campello ha estat guardonada pel seu esforç per mantindre viva una tradició de cultura popular i història arrelada a tota la comarca i per contribuir a la recuperació de la identitat valenciana. Així mateix, a l’escriptor Lluís Alpera se li ha reconegut la seua dedicació personal i vital en fer del valencià un instrument d’alta cultura, en normalitzar esta llengua i, en definitiva, el seu compromís insubornable en favor de la recuperació de la nostra identitat.

Alhora, la Plataforma per la Defensa de la Llei de Dependència d’Alacant ha estat premiada pel seu esforç en mantenir viva la justa reivindicació d’aplicar una normativa que suposava un raig d’esperança per a les persones dependents i les seues família i que, lamentablement, no s’està aplicant de manera correcta. En este sentit, es reconeix la visibilització de la situació que ha fet la plataforma i que ha servit per tenir una majoria social sensible a una problemàtica que abans quedava invisibilitzada a l’àmbit privat.