El secretari de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido, ha indicat hui que “des de la nostra formació lamentem que l’alcaldessa, Sonia Castedo, seguisca tirant mà d’excuses quan és preguntada sobre l’informe de la Sindicatura de Comptes, en lloc d’assumir la mala gestió econòmica que ha realitzat el seu govern i que afecta de manera directa la ciutadania”.

Bellido ha explicat que “ara l’alcaldessa afirma que este òrgan de fiscalització va trobar irregularitats als comptes municipals perquè des de l’Ajuntament no van presentar les al·legacions oportunes, un argument que no explica les conclusions de la Sindicatura i que, a més, demostra la desídia d’este govern municipal”.

“Encara no hem escoltat cap explicació sobre el fet que existiren comptes corrents que no formen part de la Tresoreria, deficiències en els expedients de contractació o subvencions on no es comprova el cost real dels projectes”, ha destacat.

Sobre la petició de compareixença del Síndic de Comptes que ha realitzat el grup parlamentari Compromís, el secretari local ha recordat que “Castedo és també diputada a Les Corts i pot demanar al seu grup participar en la comissió d’Economia on intervinga el Síndic, per tant, si diu que no és ella qui ha d’ocupar-se d’este assumpte és perquè té por d’enfrontar-se a la realitat”.

“Si no és capaç de gestionar adequadament els comptes municipals, si no és capaç de posar ordre en les finances d’este Ajuntament, el millor que poden fer Castedo i el regidor d’Hisenda, Juan Seva, és marxar-se i posar fi a este descontrol dels diners públics, que ja han denunciat des de l’interventor al Síndic de Comptes”, ha conclòs Ignasi Bellido.