El portaveu de Compromís per Alacant, Tomàs Mestre, ha lamentat hui que “el túnel de la Serra Grossa, precís per augmentar la freqüència de diverses línies del Tram, passe a ser també un projecte que, tot i estar avançat en l’execució, queda paralitzat i, per tant, se suma al llarg llistat d’actuacions promeses que acaben abandonades”.

Mestre ha explicat que “des de la plataforma Volem Saber ens va arribar la pregunta d’un ciutadà sobre l’estat d’esta infraestructura i en la seua resposta la Conselleria d’Infraestructures assenyala que la finalització completa de l’obra està condicionada a l’existència de disponibilitat pressupostària i, per tant, es neguen a comprometre’s amb una data per a que este servei de variant ferroviària comence a funcionar”.

En este sentit, el portaveu local ha indicat que “és lamentable que la mala gestió del PP al capdavant de la Generalitat provoque que un túnel que va ser construït ja fa un any i en el que ja s’han invertit més de 20 milions d’euros no puga entrar en funcionament perquè no hi ha diners per posar les vies i la catenària”.

“Este cas demostra la inoperància del Govern valencià del PP que no és capaç ni de finalitzar les infraestructures que ja ha començat a construir, una situació que patim especialment els alacantins i alacantines i de la que és clar exemple la línia 2 del Tram, inaugurada fa dos anys i que roman encara paralitzada”, ha destacat.

Tomàs Mestre ha assegurat que “la Generalitat ens va prometre un túnel per millorar les freqüències del tramvia i alliberar la zona que ara ocupen les vies per crear un passeig litoral, però ara no tenim més que un forat a la serra i poc més que un camí per a vianants, que és en el que ha quedat el pla Badia Nord”.

“Alacant s’ha convertit en la ciutat dels pegats, on molts projectes han perdut tot el seu valor estratègic i transformador i, per això des de Compromís seguirem reivindicant estes actuacions necessàries per canviar el rumb de la ciutat”, ha conclòs el portaveu.