El secretari de Compromís per Alacant, Ignasi Bellido, ha assegurat que “des del nostre col·lectiu proposem diferents fórmules per promoure el comerç local, com fires o la vianalització de diferents carrers, mesures en positiu per revitalitzar este sector davant un equip de govern que ignora els seus interessos”.

Bellido ha explicat que “com ja hem explicat en diferents ocasions, l’Ajuntament té a la seua mà finançar fires exclusivament de comerç local en sòl públic i en zones transitades que donarien l’oportunitat de fer més visible la seua oferta i posar en valor este tipus de comerç de proximitat”.

“Alhora, cal seguir desenvolupant el centre comercial obert, un model sostenible molt implantat en diferents barris per al que haurien de vianalitzar-se , de manera consensuada amb veïns i comerciants, els carrers de la zona centre, com Alfons X, el Savi; Àngel Lozano, Passeig Federico Soto i Rambla Méndez Núñez”, ha destacat.

El secretari de Compromís per Alacant ha indicat, al mateix temps, que calen altres mesures bàsiques com “revitalitzar els cinemes de la zona centre, així com gravar a les grans superfícies i cancel·lar les llicències per a nous centres comercials”.

“I són imprescindibles decisions estratègiques que també afecten este sector com el pla de transport públic i la relació amb el sector turístic”, ha apuntat Bellido, que ha afegit que “tornem a recolzar la petició de declarar el comerç local Bé d’Immaterial, per a que es reconega el seu valor econòmic i social”.

El secretari de Compromís per Alacant ha ressaltat que “mentre l’equip de Sonia Castedo governa en contra dels interessos del comerç local, als que ha ignorat i ha tractat de silenciar en la tramitació de l’ATE d’Ikea, des del nostre col·lectiu entenem este sector com a fonamental en la nostra ciutat perquè crea feina estable, revitalitza el municipi i millora la qualitat de vida dels veïns”.