Alacant, divendres 19 de gener de 2018.- El Grup Municipal de Compromís ha presentat una proposta tècnica i políticament “pulcra” que permetria a l’Ajuntament d’Alacant cancel·lar el seu deute pendent amb el Fondo per al Finançament dels Pagaments a Proveïdors, i ha considerat que la negativa del Ministeri d’Hisenda a estudiar les possibles vies de resolució seria un greu greuge comparatiu amb l’Ajuntament de Madrid, que sí va ser autoritzat a alliberar-se de les càrregues que implicava el Pla d’Ajust.

En una roda de premsa oferida hui pel portaveu del Grup Municipal de Compromís, Natxo Bellido, i les edils María José Espuch i Sonia Tirat, al costat del diputat de Compromís en el Congrés dels Diputats Ignasi Candela. Compromís ha anunciat que presentarà al ple de gener una proposta “absolutamente pulcra des del punt de vista tècnic i polític”, i emprendrà una campanya per a reivindicar davant el Ministeri d’Hisenda el dret del consistori a alliberar-se del citat Pla d’Ajust que pesa sobre Alacant fins a l’any 2022.

Natxo Bellido ha recordat que la imposició del Pla d’Ajust és fruit de la pèssima gestió econòmica de l’anterior govern del PP, i ha remarcat que el Govern Central del PP ja va fer una excepció a la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat (a la Disposició final trentena primera de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2013) que va permetre en 2014 a les entitats locals concertar noves operacions d’endeutament per als plans d’ajust amb una sèrie de condicions que van possibilitar alliberar-se a l’Ajuntament de Madrid.

El portaveu municipal ha assegurat que l’Ajuntament d’Alacant podria ajustar-se a la lletra xicoteta d’aquestes condicions, per la qual cosa tan solament es tracta que existisca “voluntat política” del Ministeri d’Hisenda per a autoritzar a Alacant, i de l’actual equip de Govern per a sumar-se a la iniciativa impulsada pel Grup Municipal de Compromís.

Per açò, “dijous que ve en el ple del mes de gener demanarem a la resta dels grups municipals que diguen si volen lluitar o no perquè Alacant deixe de ser una ciutat intervinguda, i puga recuperar la seua autonomia per a gestionar-se”, ha manifestat sobre aquest tema.

Amb aquesta proposta, l’Ajuntament hauria d’iniciar l’elaboració dels informes i tràmits que en el seu moment va presentar l’Ajuntament de Madrid per a fer efectiva l’operació.

Pla d'Ajust Compromís 1
Per la seua banda, el diputat de Compromís Ignasi Candela ha avançat que Compromís en el Congrés dels Diputats presentarà una Proposició No de Llei (PNL) i farà esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat de 2018 perquè es retire el Pla d’Ajust a l’Ajuntament d’Alacant en els termes que arreplega la proposta de Compromís.

“Demanarem als diputats del PP i restes de grups a Madrid que se sumeixen a aquesta iniciativa i que diguen si entenen que Alacant és una ciutat de segona o de primera: nosaltres no som ni més ni menys que ningú, i açò l’ha d’entendre i respectar el Sr. Montoro”.