Entre els acords presentats per Compromís s’inclou el suport a la Vaga mundial de dones el pròxim 8 de març i l’elaboració de polítiques d’igualtat a l’Ajuntament.

El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament d’Alacant ha presentat una moció institucional per al pròxim ple del 28 de febrer en la qual es compromet al consistori a donar suport a les reivindicacions del Dia de la Dona, el 8 de març.

“Un any més tornem a presentar aquesta iniciativa i el farem fins que siga necessari, per a donar suport a la lluita feminista, per la igualtat real entre dones i homes i enguany més que mai, quan hi ha partits i moviments, uns partits que es lleven la careta i uns altres que emergeixen fortament, en contra aquests principis d’igualtat”, ha asseverat María José Espuch, regidora de Compromís.

Des de Compromís reclamen que l’Ajuntament d’Alacant done suport a les treballadores i facilite els espais per a la Vaga Mundial de dones del pròxim 8 de març, però també que el consistori “alce la veu i que les alacantines se sentes donades suport i recolzades en aquest dia tan important de vaga”.

A més entre els acords d’aquesta declaració institucional s’inclouen altres iniciatives com el compromís d’elaboració de polítiques d’igualtat de caràcter transversal com la mobilitat en les festes, l’adhesió de la ciutat als pactes, estatal i autonòmic, contra la violència de gènere, a demanar al govern central que inicie els tràmits per a aprovar una llei d’equiparació salarial efectiva i altres mesures relacionades amb la lluita per la igualtat real entre dones i homes.

“Aquest 8 de Març vol marcar un abans i un després pels drets aconseguits i pels quals continuarem barallant sempre. Perquè és una reivindicació social que ens incumbeix a totes i tots, i que hem aconseguit moltes coses però hem de continuar barallant per a avançar en aquests assoliments”, ha conclòs Espuch.