La coalició qualifica de “brindis al sol” la promesa del PP d’incloure les aportacions de l’oposició en les inversions de cara al pressupost 2019 si no està consensuat amb la resta de partits.

El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament d’Alacant ha proposat l’elaboració d’un compromís de cara a les inversions sostenibles de l’any 2019 que agrupe a tots els partits polítics.

La coalició sosté que la promesa de Carlos Castillo, regidor d’Hisenda, d’incloure projectes proposats per l’oposició als pressupostos en les inversions sostenibles es queda en “un brindis al sol” en tractar-se d’un compromís que pot quedar-se en res després de les eleccions de maig.

Per a evitar que amb el canvi de govern municipal aquestes propostes d’inversions es queden en res Compromís ha proposat aquest acord, que haurà de ser signat per tots els grups polítics, amb vista a incloure inversions proposades per tots els grups i que siga com siga el color del govern municipal aquestes es duguen a terme. Aquestes propostes podrien suposar fins a uns 30 milions d’euros en inversions sostenibles pendents que el Govern central convalide el decret llei que les regula o fins i tot préstecs.

Després de la reunió mantinguda aquest matí amb Castillo la coalició ha reflectit el seu malestar per la falta d’interés negociador del govern municipal que després d’una primera reunió van acordar tornar a debatre les propostes sobre el projecte de pressupostos i que fins hui mateix, amb el pressupost ja tancat i aprovat per l’interventor, no s’havien tornat a reunir per a treballar les propostes que Compromís havia presentat.

“El PP no ha volgut negociar amb nosaltres i no per que Compromís hàgem tancat cap porta”, ha afirmat Natxo Bellido, portaveu del Compromís,“demanem que el dilluns abans de la junta de portaveus ens puguem asseure tots els grups per a arribar a un acord, en mans del PP està demostrar si realment vol negociar, arribar a acords seriosos o està fent un brindis al sol”.

Des de la coalició aportaran a aquest document algunes de les propostes fetes al projecte de pressupostos, i que tenien un valor de 17 milions d’euros, de les quals Castillo només ha inclòs en pressupostos augmentar les ajudes al pagament de l’IBI per valor de 100.000 euros.