Natxo Bellido: “Barcala ha d’abandonar la irresponsabilitat i la demagògia i no actue contra els interessos i el futur d’Alacant,

La formació anuncia que obrirà un diàleg amb la resta de formacions progressistes i la societat civil per a forçar la ràpida aprovació de l’Addenda al Conveni de AVANT

Alacant, 23 de març de 2019

Compromís ha reclamat al govern municipal que no bloquege l’avanç del Parc Central després dels avanços del Ministeri dels últims dies. Després de l’anunci del govern municipal de rebutjar el conveni aprovat pel Consell de Ministres, Natxo Bellido, portaveu de Compromís i candidat a l’Alcaldia, ha anunciat que “obrirem de forma immediata un diàleg amb la resta de formacions progressistes, i la societat civil, per a coordinar accions que impedisquen el bloqueig que el minigovern del PP pretén fer, a base de falsedats i demagògia, a un avanç real i significatiu al Parc Central, després de molts anys de paràlisi provocada pel tracte humiliant del Govern Central, especialment amb Rajoy, a la nostra ciutat i que ha comptat amb la complicitat del silenci covard i contrari als interessos alacantins Barcala i resta de membres del PP d’Alacant”.

Bellido s’ha mostrat absolutament alarmat per les declaracions de Barcala en relació a la signatura de l’addenda del conveni les condicions del qual van ser pactades l’any 2017 per l’Ajuntament d’Alacant i el Govern d’Espanya de Rajoy, després de mesos de dures negociacions. En elles s’actualitza el conveni signat en 2003, ja obsolet, i que van concloure amb un bon acord per a la ciutat. En aquestes negociacions també se salvava de la fallida a la societat AVANT, participada en un 25% per l’Ajuntament, a causa del seu milionari deute de 62 milions d’euros que finalment va assumir el Ministeri íntegrament.

“En l’acord de 2017 a més d’aconseguir que l’Ajuntament no assumira la càrrega exigida per part del Ministeri del PP, es va replantejar l’OI2 en dues fases, centrant la primera fase en el desenvolupament del Parc Central, promés fa anys a la ciutat pels diferents governs estatals i que estava des de fa dècades en una situació d’estancament total. La segona fase d’aquesta operació, referida a l’Estació Intermodal i el parc de vies actual, quedaven a costa d’una futura negociació a causa de la negativa del govern del PP a incloure-les en els compromisos pressupostaris”, ha recordat Bellido.

Des de la coalició qualifiquen d’irresponsabilitat que ara el PP es porte les mans al capdavant per una addenda que es porta treballant des de l’any 2017 sense que ningú present la més mínima objecció. Des de la coalició han afirmat que “el PP ha d’aprendre de la responsabilitat mostrada per Compromís en l’aprovació dels Pressupostos Municipals i abandonar la senda del populisme i la irresponsabilitat amb la ciutat i un dels projectes centrals del seu futur”.

Per la seua part Bellido, s’ha oferit a sol·licitar una reunió amb el Ministre Ábalos per a reivindicar a Madrid inversions i exigir els compromisos econòmics i terminis de l’Estació Intermodal, el soterrament del Parc de Vies, la connexió amb l’Aeroport a través de la variant de Torrellano o el Tren de la Costa. També ha destacat que l’acord no tanca la porta a futures inversions que “depenen de la voluntat política dels Governs de Madrid i de la força que formacions com Compromís tinguen a Madrid per a reivindicar-les com hem fet fins ara pràcticament en solitari, però que no pretenga confondre a la ciutadania alacantina, bloquejant el primer avanç real en dècades per a poder començar l’obra del tan necessitat Parc Central a la fi de la pròxima legislatura”.