Ignasi Candela: “Compromís continuarà reivindicant a Madrid les inversions ferroviàries que queden fora de l’Addenda i sobre les que el PP ha votat en contra de forma sistemàtica en el Congrés”.

Compromís ha criticat durament les declaracions del govern municipal del PP de rebutjar l’acord d’addenda del parc central tramitat pel Govern Central . Des de la coalició han qualificat d’hipòcrita i irresponsable l’actitud del PP alacantí enfront del desbloqueig de les obres del Parc Central de la ciutat que portava paralitzat des de l’any 2003 i que fa uns dies es desbloquejava des del Ministeri de Foment sobre la base d’un acord negociat amb el govern de Mariano Rajoy al juliol de 2017.

A Compromís, com ha coincidit Ignasi Candela, diputat en el Congrés dels Diputats de Compromís per Alacant, i el candidat a l’Alcaldia Natxo Bellido, tampoc li agrada la redacció final de l’Addenda a signar, realitzada en època del Govern de Rajoy, en relació als compromisos d’inversió ferroviària pendents i que queden fora de l’àmbit de modificació del Conveni. Però, com han assenyalat els candidats de la coalició, “això no pot implicar bloquejar l’avanç del Parc Central, ja que tot allò que contenia el Conveni de 2003 està absolutament obsolet a causa de la marginació pressupostària dels diferents governs del PP i del PSOE a Madrid, i el clamorós silenci del PP alacantí, especialment dels senyors Sánchez i Barcala, quant a reivindicar el compliment del Conveni en tots els seus anys de majoria a l’Ajuntament d’Alacant”. Des de la coalició també destaquen que “aquestes inversions depenen de la pressió política i social que sumem a Alacant en la pròxima negociació pressupostària, i, en tot cas, que es recolzen a Madrid les esmenes que sistemàticament presenta Compromís als Pressupostos Generals”.

Des de la coalició han incidit que el PP no va posar en el seu moment cap objecció a l’acord signat en 2017 entre el Govern Central, l’Ajuntament i Avant; ni tampoc va donar suport a les esmenes de Compromís als pressupostos generals de l’any 2018 de la dreta de PP i Ciutadans, “els pitjors de la història per a la província d’Alacant”, per a la construcció de l’Estació Intermodal o la connexió ferroviària amb l’Aeroport per la variant de Torrellano, i no obstant això en una actitud “electoralista” ara bloqueja la signatura de l’acord del parc central.

“Des de Compromís continuarem reivindicant a Madrid, amb el pròxim Govern progressista que isca del 28 d’abril, com hem fet tots aquests anys, que els Pressupostos de 2019 recullen l’execució de la resta de projectes i inversions pendents a la ciutat com són el soterrament de les vies, l’estació intermodal i la connexió ferroviària amb l’aeroport a través de la variant de Torrellano que ens permetria recuperar la façana marítima de la ciutat”, ha destacat Ignasi Candela.