Compromís recorda que de no signar-se aquesta addenda l’ajuntament hauria d’assumir 15 milions d’euros de la fallida d’Avant.

El conveni de 2003 caducarà l’octubre de 2019 pel que es perdrien els avanços per a la construcció del parc central.

El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament d’Alacant ha criticat durament l’actitud del minigobierno del PP de bloquejar la signatura de l’addenda que desbloqueja la construcció del parc central de la ciutat.

Natxo Bellido, portaveu de la coalició i candidat a l’alcaldia, ha titllat d'”alcaldada” aquestes declaracions de Barcala sobre la negativa en redó a signar l’addenda.

Des de la coalició s’han mostrat preocupats per aquesta decisió i han reiterat el contrasentit que suposa rebutjar ara aquest acord, signat l’any 2017 amb el govern de Rajoy, i que va ser enviat a l’Ajuntament de la ciutat el gener de 2018 sense que ningú posara pegues.

“Seria una irresponsabilitat que el treball fet ara es fera malbé i a part de rebutjar la construcció del parc central la ciutat haguera d’assumir el deute de la fallida d’Avant. Si no se signa aquesta addenda haurem de pagar 15 milions d’euros de la participació de l’Ajuntament del 25 per cent en Avant, perquè recordem que la societat estava feta fallida amb un deute de 60 milions de €. Però a més, el conveni de l’any 2003 està absolutament obsolet i caducarà a l’octubre de l’any 2019, la qual cosa suposaria tornar a començar unes negociacions que han portat 15 anys”, s’ha lamentat Bellido.

Des de Compromís reivindiquen que a pesar que no els agrada la redacció de l’addenda “no hi ha cap raó per a plantejar-se no signar-la”, a més destaquen que plantejaran en el ple una moció consensuada amb la resta de grups municipals per a reclamar que se signe aquesta addenda per a avançar amb el Parc Central i que aquest siga una realitat com més prompte millor, i d’altra banda que es reivindique al Govern Central tots aquells compromisos i inversions pendents en matèria ferroviària: l’estació intermèdia, el soterrament de les vies que ens queden i la connexió ferroviària amb l’aeroport alliberant la façana marítima de la ciutat.

“Des de Compromís hem posat esmenes als Pressupostos Generals cada any per a reivindicar aquestes inversions i el PP les ha votades sistemàticament en contra, els senyors Barcala i el senyor nchez no van dir ni piu i van callar d’una forma irresponsable, covarda i vergonyant, així que no sabem a què està jugant en aquests moments el Partit Popular, més enllà de l’electoralisme barat i pretendre confondre a la ciutadania en un tema central per al futur la ciutat com és poder tindre després de tants anys un horitzó real per a aqueix Parc Central; un projecte que suposa un pulmó verd per a aquesta ciutat i a més connectar barri en aquesta ciutat que estan històricament separats per les vies del tren”, ha destacat Bellido.

Què ocorre si no se signa l’addenda?

Sobre el conveni signat en 2003 i reformat en 2017 durant el mandat de Rajoy, Compromís recorda que suposa que l’Estat assumisca el deute complet de la fallida d’AVANT, però a més, l’addenda presentada no ha patit modificacions essencials a l’acord aconseguit en 2017. En cas de no signar-se per part de l’Ajuntament l’Addenda, el conveni tornaria a la situació de 2003, perdent 15 anys de negociacions i paralització. La particularitat és que sobre la base de la legislació aprovada l’any 2015 sobre convenis aquells que no tenen terminis, ni compromisos reals ni pressupost, com és el cas del conveni del parc central d’Alacant de 2003, perdran validesa passats 4 anys, és a dir l’octubre de 2019. En cas de no signar-se l’addenda, el conveni quedaria sense validesa i seria necessari començar la tramitació de nou i l’Ajuntament d’Alacant hauria d’assumir els 15 milions de deute.